I/19 CHÝNOV
AKTUÁLNÍ STAV
Zahájení stavby se uskutečnilo 29. 9. 2020.
V 07/2021 byly zahájeny zemní práce (budování násypů a odtěžování zářezů). V celé trase byla již přeložena většina křižujících inženýrských sítí. Probíhá výstavba dešťové kanalizace. V listopadu 2021 probíhala pokládka prvních metrů asfaltového souvrství. V lednu 2022 byly zahájeny práce na vázání výztuže na budoucím podchodu a práce se na budoucí kanalizaci.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti.
MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %
ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE
Současný průtah silnice I/19 Chýnovem představuje dopravní závadu. Přeložka silnice mimo obec odstraňuje závadný průběh trasy z hlediska směrových i sklonových parametrů v centrální části města. V zimních měsících při zhoršené sjízdnosti je nyní častou příčinou komplikací v plynulosti dopravy stoupání z údolí Chýnovského potoka směrem na Pelhřimov.
Současný průtah silnice I/19 Chýnovem je tedy dopravně (i z hlediska vlivu na životní prostředí) značně nevyhovující. Směrové i výškové parametry současné silnice I/19 jsou nepříznivé. Vyloučením tranzitní dopravy mimo město dojde k výraznému zvýšení faktoru pohody obyvatel, snížení hlučnosti a imisí a zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Návrh stavby není v rozporu s obecnými požadavky na výstavbu. Směrové, výškové i šířkové uspořádání navržené komunikace a nová konstrukce vozovky zaručuje splnění požadovaných užitných i funkčních vlastností stavby.
STRUČNÝ POPIS PROJEKTU
Předmětná část přeložky silnice I/19 kolem Chýnova prochází oblastí převážně zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Trasa předmětné části přeložky silnice I/19 v délce 3550 metrů je vedena volnou krajinou zvlněného rázu Českomoravské vysočiny s dobrými podmínkami pro odvedení vody ze silničního pozemku pomocí otevřených příkopů do přilehlých vodních toků (Chýnovský potok, Brodský potok a Záhostický potok).
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
06/1999 | Ano | 03/2009 | 08/2020 | 11/2017 | 09/2020 | Předpoklad 2022 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu
DATA O STAVBĚ
- Okres: Tábor
- Druh stavby: novostavba
- Stav stavby: v realizaci
- Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- Předpokládaná cena stavby: 316 528 042 Kč (s DPH)
- Délka stavby: 3550 m
- Počet křížení a křižovatek: 0
- Počet mostů: 2
- podchody pro pěší: 2
- Protihlukové stěny: 2
- Opěrné zdi: 0
- Úpravy ostatních komunikací:
- přeložka II/409: 820 + 245 m
- přeložka III/01915: 427 m
- Zpracovatel SP:
- Zpracovatel DUR: Pragoprojekt, a.s.
- Zpracovatel DSP: Pragoprojekt, a.s.
- Zpracovatel PDPS: Pragoprojekt, a.s.
- vodohospodářské objekty: 8
- objekty elektro: 8
- trubní vedení: 4