Přejít k hlavnímu obsahu

I/20 VODŇANY – NOVÁ HOSPODA, USPOŘÁDÁNÍ 2+1

AKTUÁLNÍ STAV

Probíhá příprava podkladů pro zakázku DUSP a IČ.

Jihočeský kraj s cílem urychlení projektové přípravy záměru zkapacitnění silnice I/20 v úseku Písek - Vodňany přestavbou do nové kategorie silnice I. tř.  a odstranění havarijního stavu nadjezdu nad železnicí Plzeň – České Budějovice na území města Protivín  vyčlenil koridor D89/20 pro tuto stavbu z 4. rozsáhlé aktualizace ZÚR JčK do 8. aktualizace ZÚR JčK jako prioritní záměr, pro který je nezbytně nutné zrychlit proces projednávání. 

Koridor pro tuto stavbu byl zařazen do 8. aktualizace ZÚR JčK, která nabyla platnosti dne 5. 10. 2021.

Jihočeský kraj dále v rámci přípravy bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Cílem stavby „I/20 Vodňany – Nová Hospoda, uspořádání 2+1“ je zvýšení kapacity stávající směrově nerozdělené komunikace. Rozšířením stávající silnice I/20 přispěje ke zvýšení bezpečnosti a  plynulosti silničního provozu, jelikož na frekventované komunikaci usnadní předjíždění pomalejších vozidel. Připravovaný projekt je jednou ze čtyř etap plánovaného rozšíření silnice I/20 v  úseku Písek–Pištín na šířkové uspořádání 2+1.

Po dokončení stavby dálnice D4 mezi Prahou a Pískem se silnice I/20 stane ještě více atraktivní pro cesty mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi, resp. trasami dále směrem na Rakousko. To vše za situace, že ještě nebude dokončena středočeská část dálnice D3.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Stavba se týká silnice I/20 v úseku od křižovatky se silnicí III/12231 ve Vodňanech za křižovatku se silnici II/122 u Nové Hospody. Přestavba v délce 8460 m předpokládá v  co největší míře zachování stávajícího vedení trasy při rozšíření na návrhovou kategorii S 13,5/90 s uspořádáním 2+1.

Silnice I/20 je navržená s  šířkovým uspořádáním 2+1, kde šířka průběžných (hlavních) jízdních pruhů je 3,5 m a šířka přídatného (předjížděcího) pruhu je 3,25 m. Ve středu komunikace je vyznačen dělící pás se šířkou 1,0 m. Uspořádání 2+1 umožní pravidelné střídání předjížděcího jízdního pruhu pro jeden a druhý směr v pravidelných vzdálenostech. Délka úseků se odvíjí od výškového vedení trasy a také od umístění křižovatek.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
04/2019 Ano Předpoklad 2024 Předpoklad 2025 Předpoklad 2026 Předpoklad 2028

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: Strakonice
  • Druh stavby: liniová
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 1 067 848 953 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 8460 m
  • Počet křížení a křižovatek: 5
  • Počet mostů: 1
  • Protihlukové stěny: 0
  • Opěrné zdi: 0
  • Úpravy ostatních komunikací:
  • Zpracovatel SP: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DUR: Dopravoprojekt Brno
  • Zpracovatel DSP: -
  • Zpracovatel PDPS: -