SILNICE I/20 PIŠTÍN–ČESKÉ VRBNÉ
AKTUÁLNÍ STAV
K odevzdání čistopisu DSP došlo ke konci 11/2020. Probíhá projednání s DOSS. Probíhá majetkoprávní příprava (zpracování geometrických plánů) a budou zahájeny výkupy potřebných pozemků. Celkem bude nutné vypořádat 276 pozemků.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní převzetí stavebních objektů, které přejdou po dokončení stavby do jeho vlastnictví včetně souvisejících změn v silniční síti. Jihočeský kraj v rámci přípravy dále bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou.
MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %
ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE
Současný průtah silnice I/20 obcemi Češnovice a Dasný je dopravně i z hlediska vlivu na životní prostředí značně nevyhovující. Směrové i výškové parametry současné silnice I/20 jsou v celém řešeném úseku poplatné původnímu vedení této komunikace z dob jejího spontánního vzniku v minulých obdobích. Značná část úseků je nepřehledná, což znemožňuje bezpečné předjíždění. Tato závadnost spočívá jednak v zbrzdění dopravy po silnici I/20 a zároveň v problematice bezpečnosti pro obyvatele obou obcí z hlediska místního provozu a z hlediska hluku a výfukových plynů z vozidel tranzitujících skrz zastavěné území těchto obcí.
Silnice I/20 spojuje západní Čechy z oblasti Plzně s jižní částí jižních Čech a prostřednictvím silnice I/34 dále s východními oblastmi republiky, Slovenskem a dalšími státy. Její dopravní význam místní, regionální i celostátní je značný.
STRUČNÝ POPIS PROJEKTU
Předmětná část přeložky silnice I/20 prochází územím ryze zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Úprava silnice I/20 je vedena volnou krajinou rovinatého rázu českobudějovické pánve.
Silnice je navržena v úseku ZÚ = km 0,000 až km 1,600 jako dvoupruhová, v kategorii S 13,5/90 se šířkovým uspořádáním 2+1. V navazující části, tedy od km 1,600 do km 8,100 má navrhovaná silnice I/20 kategorii děleného čtyřpruhu S 21,5/110 a od km 8,100 – po KÚ km 8,531 navazuje komunikace na stávající kategorii S 20,75/90. Celková délka úpravy je 8531 metrů.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
07/2018 | Ano | 04/2019 | Předpoklad 2022 | Předpoklad 2023 | Předpoklad 2023 | Předpoklad 2026 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu
DATA O STAVBĚ
- Okres: České Budějovice
- Druh stavby: novostavba
- Stav stavby: v přípravě
- Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- Předpokládaná cena stavby: 2 515 468 378 Kč (s DPH)
- Délka stavby: 8531 m
- Počet křížení a křižovatek: 2
- MÚK Češnovice
- MÚK České Vrbné
- Počet mostů: 10
- Protihlukové stěny: 2
- Opěrné zdi: 1
- Úpravy ostatních komunikací:
- silnice II/145: 1 (délka: 296 m)
- silnice II/105: 1 (délka: 241 m)
- silnice III/14321: 1 (délka: 71 m)
- silnice III/10583: 2 (délka: 1772 m)
- místní komunikace: 2 (délka: 1060 m)
- přístupy na pozemky: 5 (délka: 1178 m)
- účelové komunikace: 2 (délka: 983 m)
- Zpracovatel SP:
- Zpracovatel DUR: Pragoprojekt, a.s.
- Zpracovatel DSP: Pragoprojekt, a.s.
- Zpracovatel PDPS:
- vodohospodářské objekty: 15
- objekty elektro: 16
- přeložka plynovodu: 1