Stavba byla slavnostně zahájena 17. 4. 2019. Následně proběhla jednání se zhotovitelem o termínu uvedení stavby do provozu vlivem řešení objektu SO 600 (tunel Pohůrka). V 07/2020 bylo rozhodnuto o změně technologického postupu spočívající v provedení monolitického objektu do hloubené jámy (místo postupného budování stěn, stropů a podlah vznikne rovnou tzv. krabice). Stavební firmy připravily změnu realizační dokumentaci stavby. Byl také upraven harmonogram a cena stavby. Byl vydán pokyn zhotoviteli k přepracování RDS. Bylo nutné projít tzv. změnou stavby před dokončením, což si vyžádalo projednání s cca 15 orgány. ŘSD požádalo MD o tuto změnu. Nový postup byl schválen, a tak byly v 03/2021 obnoveny práce na stavbě tunelu. V 08/2021 byla kvůli pokračující výstavbě uzavřena Dobrovodská ulice. V 01/2022 byla zprovozněna první polovina okružní křižovatky na Novohradské ulici (silnice II/156) na konci úseku. Je proveden výkop a zajištění stavební jámy. V místech, kde došlo k odkopání na úroveň základové spáry, probíhá betonáž podkladních betonů a následné armování základové desky, betonáž základových desek jednotlivých polí, armování, bednění a betonáž stěn a stropu tunelu. V 04/2023 stále nejvíce prací běží na stavbě tunelu Pohůrka. Dobrovodská ulice je od června 2023 otevřena.
Předmětná stavba vytvoří spolu s navazující stavbou D3 0310/II Hodějovice–Třebonín obchvat Českých Budějovic, kterým bude odvedena veškerá zbytná doprava ze stávající silnice I/3 v úseku České Budějovice – Krasejovka, jejíž kapacita je zcela vyčerpána.
V Českých Budějovicích dochází ve špičkách k pravidelným kolonám před některými světelnými křižovatkami na průtahu městem. Ve špičkách jede doprava na silnici I/3 v souvislých kolonách. Připojení ze silnic nižších tříd je zdlouhavé, manévr odbočení vlevo či přejetí hlavní silnice I/3 je v některých časech dopravní špičky téměř nemožný.
Stavba navazuje na dokončenou stavbu „Dálnice D3 0309/III Borek–Úsilné“ (zprovozněna v 09/2017). Na konci stavby navazuje akce „Dálnice D3 0310/II Hodějovice–Třebonín“. Stavba dálnice měří 7197 m a je navržena v kategorii D 27,5/120.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA01/2017 | Dokumentace EIAAno | UR05/2011 | SP05/2018 | VZ01/2018 | ZS04/2019 | UPPředpoklad 2024 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu