Přejít k hlavnímu obsahu

DÁLNICE D3 0310/II HODĚJOVICE–TŘEBONÍN

AKTUÁLNÍ STAV

Stavba byla slavnostně zahájena 29. 3. 2019. Část svahu pod kopcem označovaným jako Rožnovský les (v  km 141,9 až 142,2) začala koncem roku 2019 vykazovat známky nestability, a proto bylo nutné provést doplňkový geotechnický průzkum. Průzkumné práce skončily v 03/2020. Na základě závěrů průzkumu byla zpracována projektová dokumentace, podle níž probíhá realizace v sesuvném území. Nestabilní spodní část svahu je zajištěna pomocí pilotových opěrných stěn. Nyní se sledují deformace pilotové stěny v rámci rady monitoringu. Z výsledků bylo nutné bezodkladné dokotvení pilotové stěny rezervními průchodky. Nyní se sleduje průběh deformace. Práce na sesuvu jsou provedeny v rozsahu odtěžování zářezové části sesuvné oblasti na SO 101.B. Na sesuvné části „za krouhárnou“ byl proveden zásyp sesuvu ze sypaniny 0/250. Dne 30. 05. 2022 při provádění prací na SO 101.A u SO 201 v km 138,600 Zhotovitel nalezl pozůstatky podzemních prostor. Nyní probíhá sanace a práce k zajištění stability podzemních prostor hornickým způsobem dle § 3 písm. c) zákona ČNR č. 61/1988 Sb. V rámci první vlny pandemie byla dodatkem ke Smlouvě o dílo prodloužena doba pro dokončení a doba pro uvedení stavby do provozu o 21 dní. V rámci druhé (podzimní) vlny neměl Zhotovitel žádný časový nárok. V rámci této druhé vlny vznikl Zhotoviteli pouze finanční nárok dle Usnesení vlády České republiky. Byl uzavřen dodatek č. 4 - COVID II. V 03/2023 byl vydán pokyn dle PGŘ č. 05/2023 - řešení kompenzace nárůstu cen stavebních materiálů, v souvislosti s pokynem MD. Žádost o poskytnutí kompenzace za rok 2022 je stanovena lhůta do 15. 6. 2023. V 08/2021 byl na počátku úseku dokončen nový železniční most nad D3 (včetně přeložky tratě). V 06/2022 byl otevřen most na silnici II/155 na MÚK Třebonín. Poté začala sloužit i nová okružní křižovatka a nový most na MÚK Krasejovka. Nadále probíhá stavba mostních objektů či pokládka asfaltových vrstev.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Předmětná stavba vytvoří spolu s  předcházející stavbou „D3 0310/I Úsilné–Hodějovice“ obchvat Českých Budějovic, kterým bude odvedena veškerá zbytná doprava ze stávající silnice I/3 v  úseku České Budějovice – Krasejovka, jejíž kapacita je zcela vyčerpána.

V Českých Budějovicích dochází ve špičkách k pravidelným kolonám před některými světelnými křižovatkami na průtahu městem. Ve špičkách jede doprava na silnici I/3 v souvislých kolonách. Připojení ze silnic nižších tříd je zdlouhavé, manévr odbočení vlevo či přejetí hlavní silnice I/3 je v některých časech dopravní špičky téměř nemožný.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Stavba navazuje na budovaný úsek „D3 0310/I Úsilné–Hodějovice“ (zahájení v 04/2019). Na konci navazuje na připravovanou stavbu „D3 0311 Třebonín– Kaplice nádraží“. Stavba D3 0310/II měří 12 536 m a je realizována v kategorii D 27,5/120. Trasa vede v  pahorkovitém území, převážně na zemědělských pozemcích.

Stavba začíná v  km 138,437 za připravovanou okružní křižovatkou Hodějovice silnic II/156, III/1561 a  III/15523, v  místě přeložky železniční trati České Budějovice – Gmünd. Odtud pokračuje po náspu v  levostranném oblouku. Dálnice kříží mosty v  km 138,506 Starohodějovický potok, resp. v km 139,074 cestu a  vodoteč. Poté přechází do pravostranného oblouku. V km 139,2 kříží přeložku silnice III/15523.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
01/2017 Ano 08/2011 09/2018 01/2018 03/2019 Předpoklad 2024

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v realizaci
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 7 023 070 161 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 12536 m
  • Počet křížení a křižovatek: 3
    • MÚK Krasejovka
    • MÚK Dolní Třebonín
    • MÚK Roudné
  • Počet mostů: 23
  • Protihlukové stěny: 7
  • Opěrné zdi: 0
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice I. třídy: 1 (731 m)
    • silnice II. třídy: 2 (731 m)
    • silnice III. třídy: 7 (2618 m)
    • místní komunikace: 6 (1615 m)
    • polní a lesní cesty: 11 (4681 m)
    • přeložka železniční tratě: 1350 m
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR: SUDOP PRAHA a.s
  • Zpracovatel DSP: SUDOP PRAHA a.s
  • Zpracovatel PDPS: SUDOP PRAHA a.s
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 42
  • objekty elektro: 21
  • trubní vedení: 1
  • produktovody: 2