SILNICE I/23 KARDAŠOVA ŘEČICE, OBCHVAT
AKTUÁLNÍ STAV
15. 3. 2022 vydal KÚ JčK územní rozhodnutí, které v dubnu 2022 nabylo právní moci. V září 2022 byl vybrán zpracovat podrobného GTP, který bude podkladem pro zpracování DSP.
Jihočeský kraj při přípravě této stavby vyšel vstříc požadavkům města Kardašova Řečice a ŘSD ČR a zavázal se převzít do svého majetku stávající intravilánový úsek silnice I/23.
MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %
ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE
Stavba „I/23 Kardašova Řečice, obchvat“ je součástí záměru týkajícího se homogenizace silnice I/23 v celém úseku mezi Jindřichovým Hradcem a Dráchovem. Jde o rekonstrukci a výstavbu přeložky stávající silnice I. třídy v kategorii S 9,5/80 v délce přibližně 21 km.
V současné době je silnice I/23 vedena v předmětném úseku v průtahu obcemi Doňov, Pleše, Kardašova Řečice a Děbolín. Z dopravního hlediska má komunikace dopravní závady a hlavně v obci Kardašova Řečice je situace z hlediska příčného uspořádání komunikace a rozhledových parametrů mezi přilehlou zástavbou neúnosná. Šířka vozovky dosahuje 5 – 6,5 m. Z hlediska rozhledových parametrů napojujících se komunikací je špatná situace v obci Pleše. Obce Doňov a Děbolín jsou z pohledu šířkových parametrů komunikace I/23 relativně bez problémů, ale narůstající intenzity dopravy a hlavně podíl těžkých vozidel v dopravním proudu má negativní vliv na životní prostředí a bezpečnost chodců v těchto obcích, což platí i pro Kardašovu Řečici a Pleše.
STRUČNÝ POPIS PROJEKTU
Stavba řeší jižní obchvat města Kardašova Řečice. Obchvatu měří 4260 metrů a je navržen v kategorii S 9,5/90 stejně jako navazující úseky silnice I/23. Stavba začíná cca 720 m severozápadně od okraje nejbližší zástavby v km 9,483. Odtud pokračuje pravostranným obloukem ke stykové křižovatce (s připojovacími a odbočovacími pruhy) s místní komunikací sloužící pro západní napojení města. Přeložka MK je délky 243 m. Stavba pokračuje v přímém jižním směru po terénu ve vzdálenosti asi 200 m od obytné zástavby. Obchvat poté prochází levostranným obloukem mezi městem a zemědělským areálem.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Ano - 07/2009 | Ano | Předpoklad 2021 | Předpoklad 2024 | Předpoklad 2025 | Předpoklad 2026 | Předpoklad 2028 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu
DATA O STAVBĚ
- Okres: Jindřichův Hradec
- Druh stavby: novostavba
- Stav stavby: v přípravě
- Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- Předpokládaná cena stavby: 776 250 022 Kč (s DPH)
- Délka stavby: 4360 m
- Počet křížení a křižovatek: 6
- MÚK Kardašova Řečice-Jih
- stykové: 5
- okružní: 1
- Počet mostů: 5
- Protihlukové stěny: 1
- Opěrné zdi: 0
- Úpravy ostatních komunikací:
- silnice II/147: 1 (délka: 197 m)
- napojení III/14721: 2 (531 m)
- silnice III/1488: 1 (délka: 102 m)
- silnice III/02310: 3 (délka: 1060 m)
- kom. Pod Hradem: 1 (délka: 162 m)
- účelové komunikace: 3 (délka: 552 m)
- polní cesty: 2 (délka: 3208 m)
- provizorní komunikace: 2 (délka: 748 m)
- Zpracovatel SP: Pragoprojekt, a.s.
- Zpracovatel DUR: Společnost: HBH/AFRY/LINK/GEOtest/SAGASTA
- Zpracovatel DSP: Společnost: HBH/AFRY/LINK/GEOtest/SAGASTA
- Zpracovatel PDPS: Společnost: HBH/AFRY/LINK/GEOtest/SAGASTA
- vodohospodářské objekty: 16
- objekty elektro: 18
- objekty trubních vedení: 1
- drážní objekty: 3