Dne 12. 5. 2021 zahájil KÚ JČK územní řízení. Veřejné projednání se uskutečnilo 11. 6. 2021. K vydání ÚR došlo 7. 7. 2021. V 05/2023 byl dokončen podrobný GTP. Následovat bude výběr zpracovatele DSP.
Předmětem projektu je stavba silnice „I/34 Vranín–Třeboň“, která představuje významné propojení ve směru České Budějovice – Jindřichův Hradec a je jedním z nejzatíženějších úseků této trasy.
Silnice I/34 je vedena v trase České Budějovice – Třeboň – Jindřichův Hradec – Pelhřimov – Humpolec, kde kříží dálnici D1 a dále pokračuje do Havlíčkova Brodu a do Svitav. V úseku České Budějovice – Třeboň je po ní vedena mezinárodní silnice E 49, která z Třeboně odbočuje k hraničnímu přechodu Halámky směrem do Vídně a od Třeboně k dálnici D1 je po ní vedena mezinárodní silnice E 551.
Stavba „I/34 Vranín–Třeboň“ navazuje na připravovanou přeložku silnice „I/34 Lišov–Vranín“ a tvoří součást uceleného tahu silnice I/34 v úseku Lišov– Třeboň. Úsek silnice měří 3040 metrů a je navržen v kategorii S 11,5/90.
Trasa přeložky I/34 začíná před osadou Vranín v km 9,260. Osadou Vranín vede trasa v průtahu. U rybníka Potěšílek se trasa odklání jižně. Zde bude v místě vodoteče vybudován most z důvodu umožnění migrace větších savců. Za rybníkem Potěšílek se trasa odklání k severu a obchází rybník Smetana. Dále pokračuje v souběhu se stávající I/34 a za navrhovanou úrovňovou křižovatkou Dvorce se napojuje cca v km 12,300 na stávající silniční těleso, kde navazuje na provozovaný obchvat Třeboně.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIAAno - 06/2020 | Dokumentace EIAAno | UR07/2021 | SPPředpoklad 2024 | VZPředpoklad 2026 | ZSPředpoklad 2027 | UPPředpoklad 2028 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu