Přejít k hlavnímu obsahu

VÝCHODNÍ OBCHVAT NOVÉ BYSTŘICE, SILNICE II/128

AKTUÁLNÍ STAV

V roce 2022 Jihočeský kraj zadal zpracování dokumentace pro společné povolení, v dalších dvou letech probíhaly projektové práce na obchvatu. Projektové práce na DUSP byly dokončeny v lednu 2024 a bylo zahájeno projednání dokumentace.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Účelem záměru je vymístit zbytnou (tranzitní) dopravu z historického centra města Nová Bystřice a zajistit tak jednak snížení zátěže obyvatelstva a veřejného prostoru vlivy silniční dopravy, jednak vytvořit podmínky pro zajištění kapacity, bezpečnosti a přiměřeného komfortu funkce komunikačního systému Jihočeského kraje. Pro tranzitní dopravu je záměr přímou náhradu trasy silnice II/128, která v současné době prochází centrální částí města a je tak nevhodná jak z hlediska ochrany obyvatel (zastavěná část historického centra města), tak z hlediska dopravního (nevhodné směrové a šířkové uspořádání).

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Začátek úseku je umístěn na silnici II/128 cca 260 m před stávajícím sjezdem k židovskému hřbitovu (ve směru od Jindřichova Hradce). Přeložka pomalu odbočuje a odklání trasu z jižního směru na jihovýchod přes Ovčárenské pole, směrem na rybník Ovčárna. Rybník Ovčárna, včetně přilehlých pozemních komunikací trasa překonává  mostní konstrukcí o délce 206 m. Po překonání rybníka trasa přeložky pokračuje jihovýchodním směrem, k zemědělskému areálu firmy AGROSTAT Nová Bystřice a.s. Dochází k úrovňovému křížení stávající účelové komunikace do zemědělského objektu. V návrhu přeložky je tato komunikace přerušena. Zemědělský objekt zůstane přístupný z přeložky II/128 novým účelovým sjezdem.   Křižovatka se silnicí II/152 je navržena jako okružní. Za křižovatkou silnic II/128 a II/152 začíná druhý mostní objekt přes další údolí o délce 234 m. Cca 500 m od křížení s železniční tratí kříží navržená přeložka silnici III/12863. Zde je navržena nová úrovňová průsečná křižovatka silnice III/12863 a přeložky, která bude sloužit jako hlavní napojeni do obce od jihu. Cca 300 m od této křižovatky je navržen účelový sjezd sloužící k napojení ČSPH a objektu stavebnin.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
6/2019 není vyžadována 2024 2025 2026 2028

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: Jindřichův Hradec
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Jihočeský kraj
  • Předpokládaná cena stavby: 624 000 000 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 3000 m
  • Počet křížení a křižovatek: 3
    • přímé napojení obchvatu na stávající trasu silnice II/128 ve směru od Jindřichova Hradce, s odbočkou do města Nová Bystřice
    • okružní křižovatka stávající silnice II/152 a obchvatu
    • průsečná křižovatka stávající silnice III/12863 a obchvatu
    • styková křižovatka s MK
  • Počet mostů: 2
    • most přes rybník Ovčárna v km 0,788 500, délka přemostění 206 m
    • estakáda Nová Bystřice v km 1,726 955, délka přemostění 234 m
  • Protihlukové stěny: na mostu Ovčárna
  • Opěrné zdi: -
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice II/128
    • silnice III/12863
    • silnice II/152
    • MK
  • Zpracovatel SP: IKP Consulting Engineers, s. r. o.
  • Zpracovatel DUR:
  • Zpracovatel DSP: Sdružení PX-APIS-Obchvat Bystřice
  • Zpracovatel PDPS: Sdružení PX-APIS-Obchvat Bystřice
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty
  • objekty elektro
  • přeložka plynovodu