Přejít k hlavnímu obsahu

SILNICE II/157, SRUBEC - LEDENICE

AKTUÁLNÍ STAV

V roce 2023 Jihočeský kraj pořídil technickou studii optimalizace příčného a směrového vedení silnice II/157 v úseku Srubec - Ledenice jako podklad pro územní plánování na území Jihočeského kraje. Cílem studie je optimalizace směrového a šířkového uspořádání silnice II/157 na základě předchozí identifikace dopravně kritických míst z hlediska bezpečnosti dopravy s ohledem na limity území. Cílem tedy není vždy dosažení normových parametrů z pohledu směrového či podélného vedení v celém úseku, nýbrž optimalizace současného stavu s ohledem na kritická místa silnice, místní podmínky a finanční náročnost projektu.

Na základě výstupů technické studie byla v roce 2024 zadána dokumentace pro společné povolení. V současné době probíhají projektové práce.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Vstupním podkladem pro zpracování technické studie byla bezpečnostní inspekce, kterou byl celý řešený úsek posouzen z hlediska bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. V období let 2006 - 2023 došlo v posuzovaném úseku ke 123 nehodám, při kterých zemřely čtyři osoby.  Ze statistiky nehodovosti je patrné, že nehody jsou rovnoměrně rozloženy v celém úseku. Silnice v zájmovém území je dvoupruhová, posuzované území se nachází mimo obce. Křižovatky mají nevyhovující rozhledové poměry.  Směrové řešení je zcela nenormové. U nehod jsou nejčastějšími hlavními příčinami nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky .

Z hlediska bezpečnosti bylo bezpečnostní inspekcí doporučeno realizovat narovnání směrových oblouků silnice II/157 a úpravu křižovatek u Zborova a Ohrazení včetně vyřešení nové polohy autobusových zastávek a přechodu pro chodce.

Celková délka úpravy je 3, 9 km.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Z důvodu zcela nevhodného směrového vedení silnice II/157 je navržena homogenizace celého úseku s důrazem na narovnání trasy ve směrových obloucích. Návrhová rychlost pro směrové řešení je uvažována 90 km/hod, komunikace je zde navržena v kategorii S 7,5/90.

Z důvodu bezpečného vedení cyklistů je vpravo ve směru staničení navržena oddělená cyklostezka šířky 3 m, která propojuje obce Srubec a Ohrazeníčko.

Dále bude mezi Ohrazeníčkem a Ledenicemi v místech vedení trasy mimo stávající stopu přeložena i cyklostezka za navrhovaný příkop tak, aby zde mezi cyklostezkou a novou komunikací nevznikl volný prostor (neobdělávatelný ostrůvek).

Návrhové rychlosti 90 km/hod odpovídají minimální hodnoty poloměrů směrových oblouků. V zájmové akci je trasa navržena o směrových obloucích 500 m.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
2026 2026 2027 2029

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: liniová
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Jihočeský kraj
  • Předpokládaná cena stavby: 192 000 000 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 3900 m
  • Počet křížení a křižovatek: 2
    • křižovatka se silnicí III/14616 (směr Zborov)
    • křižovatka se silnicí III/14615 (směr Ohrazení a Ohrazeníčko)
  • Počet mostů: 0
  • Protihlukové stěny: -
  • Opěrné zdi: -
  • Úpravy ostatních komunikací:
  • Zpracovatel SP: Akiprojekt s. r. o.
  • Zpracovatel DUR:
  • Zpracovatel DSP: Blahoprojekt, s. r. o.
  • Zpracovatel PDPS: Blahoprojekt, s. r. o.