Na konci 01/2022 byly podány všechny žádosti o vydání SP (stavební povolení) a 10. 3. 2022 zahájil KÚ JČK stavební řízení na 10 hlavních stavebních objektů. K vydání SP došlo 6. 6. 2022. Další SP pro silnice nižších tříd a pro realizaci vodohospodářských objektů byla vydána 7. 6. 2022 a 11. 8. 2022. Tato SP jsou již pravomocná. Jako samostatná stavba se připravuje dostavba stoupacího pruhu I/39 Rájov. Obě stavby se připravují v koordinaci. Na konci 05/2022 byla uzavřena smlouva na vybudování přeložky VTL plynovodu. V 08/2023 byla dokončena zadávací dokumentace stavby. V 10/2023 bylo zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 27. 12. 2023. Kvůli opakovaným dotazům uchazečů byl ale termín prodloužen do 12.2.2024. Podáno bylo 6 nabídek. V 11/2023 byla uzavřena smlouva na realizaci přeložky VN. Probíhali práce na přeložce vysokotlakého plynovodu v okolí budoucí přeložky. Dne 9. 5. 2024 byla uzavřena smlouva s vítězným uchazečem. Ke slavnostnímu zahájení stavby došlo 29. 8. 2024.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil převzetí stávající silnice I/39, která bude v rámci stavby přeložena do nové stopy.
Předmětem stavby je částečně novostavba silnice I/39 podél tělesa stávající silnice II/155 v úseku Dolní Třebonín–Rájov, která spojí budoucí dálnici D3 s Českým Krumlovem prostřednictvím MÚK Dolní Třebonín. Druhou část stavby tvoří rekonstrukce silnice II/155 od MÚK Dolní Třebonín ke křižovatce se silnicí I/3 (sil. II/603).
Záměr rekonstrukce silnice II/155 v posuzovaném úseku vyplývá z potřeby odpovídajícím způsobem napojit českokrumlovský region na připravovanou dálnici D3. Stávající silnice II/155 neodpovídá svými parametry očekávaným dopravním intenzitám, které zde nastanou po uvedení dálnice D3 do provozu. Proto je nutné tuto komunikaci směrově i výškově upravit.
Úsek budoucí silnice I/39 mezi Dolním Třebonínem a Rájovem prochází po jižním okraji obce Dolní Třebonín, v blízkosti zahrad a drobných hospodářských lokalit. Odtud vede nezastavěným územím po loukách a zemědělských pozemcích až ke křížení se stávající silnicí I/39. Celková délka tohoto úseku je 3248 metrů. Silnice je navržena v kategorii S 11,5/90. Nově budovaná silnice II/155 bude sloužit jako obchvat Prostředních Svinců a zároveň jako dálniční přivaděč z oblasti Velešínska na MÚK Dolní Třebonín.
Na začátku se trasa napojuje na stávající silnici II/155 od Římova, dále pak pokračuje levostranným a pravostranným obloukem o poloměrech R=600 m. Na konci úseku naváže na mimoúrovňovou křižovatku MÚK Dolní Třebonín budovanou v rámci stavby „D3 0310/II Hodějovice–Třebonín.“ Trasa přeložky silnice II/155 vede po jižním okraji obce Prostřední Svince, rovněž v blízkosti zahrad a drobných hospodářských lokalit. Přeložka silnice II/155 je navržena v kategorii S 7,5/90. Její celková délka je 1031 metrů.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA- | Dokumentace EIA- | UR03/2020 | SP06/2022 | VZ2023 | ZS2024 | UP2026 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu