Záměr projektu schválen CK MD (centrální komise ministerstva dopravy). Byl dokončen projekt podrobného GTP a připravuje se jeho provedení. V 07/2018 obecní úřad obce Přísečná zprostředkoval kontakt se zpracovatelem územního plánu, v němž musí být stavba řešena. Zpracován nový ÚP (územní plán). Návrh dokončení 07/2019, ale k tomuto záměru nedošlo a nový termín není znám. V 02/2019 byly zahájeny projekční práce na zpracování aktualizované DÚR (dokumentace územního rozhodnutí) a rovněž proběhla vstupní jednání s obcí Přísečná, na kterých byly projednány přístupy na pozemky a požadavky obce na silniční síť. Jednání o základní koncepce řešení obchvatu s důrazem na napojení novostavby na původní infrastrukturu. Rovněž došlo na představení a projednání základní koncepce řešení obchvatu s důrazem na napojení novostavby na původní infrastrukturu. V 11/2020 byl odevzdán koncept DÚR k připomínkování. Čistopis DÚR proveden v 06/2021. Ačkoliv obec Přísečná nemá dosud schválený územní plán, podařilo se ve spolupráci s příslušným odborem územního plánování místně příslušné samosprávy vyjednat vydání závazného stanoviska pro územní řízení. Příprava tedy mohla postoupit a byla zahájena inženýrská činnosti vedoucí k podání žádosti o ÚR (územní rozhodnutí). Žádost o vydání ÚR již byla podána a 25. 10. 2021 zahájil KÚ JčK územní řízení na 28 SO. Veřejné projednání se uskutečnilo 10. 12. 2021. Krajský úřad Jihočeského kraje vydal 18. 1. 2022 územní rozhodnutí, které 02/2022 nabylo právní moci. V 05/2024 byl vybrán zpracovatel podrobného GTP.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní převzetí stavebních objektů, které přejdou po dokončení stavby do jeho vlastnictví.
Předmětná stavba řeší přeložku stávajícího vedení silnice I/39 přes obec Přísečná. Jedná se o alternativní trasu silnice I/3 pro úsek z Českých Budějovic jižním směrem ke státním hranicím s Rakouskem, a v podstatě je i přístupovou komunikací k Lipenské přehradní nádrži a rekreační oblasti horního toku řeky Vltavy.
Trasa obchvatu se na svém začátku, i na svém konci napojuje na stávající silnici I/39. Jedná se tedy o klasický obchvat obce.
Celková délka přeložky je 1777 metrů je navržena v kategorii S 11,5/70. Trasa přeložky silnice I/39 prochází jihovýchodním směrem od obce Přísečná v blízkosti zahrad a po pozemcích s různým stupněm zemědělského využití. Trasa související přeložky silnice III/1439, vyvolané výstavbou obchvatu, prochází po severním okraji obce Přísečná, rovněž po zemědělsky využívaných pozemcích.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA02/2007 | Dokumentace EIAAno | UR2022 | SPPředpoklad 2025 | VZPředpoklad 2025 | ZSPředpoklad 2026 | UPPředpoklad 2028 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu