Územní rozhodnutí bylo vydáno v 10/2010 a právní moci nabylo 8. 2. 2011. Prodloužené ÚR nabylo právní moci 19. 10. 2016. Platnost ÚR byla prodloužena do 10/2021. Na konci 06/2022 pak KÚ JčK prodloužil platnost ÚR do 10/2026. Aktualizace záměru projektu byla MD schválena v 04/2015. V rámci procesu verifikace EIA a zezávaznění stanoviska bylo 24. 7. 2017 zahájeno zjišťovací řízení. Dne 6. 10. 2017 nabylo právní moci rozhodnutí, že stavba nemá vliv na ŽP a nebude posuzována podle zákona. Byl vybrán zhotovitel DSP/IČ. Bylo nutné doplnit GTP. Práce na doplňkovém GTP byly zahájeny v 12/2018 a 31. 5. 2019 byl předán čistopis závěrečné zprávy GTP zpracovateli DSP, který na výzvu objednatele zahájil 15. 7. 2019 pokračovací práce na DSP. V 08/2019 byl projednán rozsah záborového elaborátu. Koncept DSP byl předán v 10/2019 a v 11/2019 byl poslán k připomínkám na GŘ. K odevzdání čistopisu DSP došlo v 08/2020. Dne 30. 10. 2019 byla podána žádost o vydání ÚR pro napojení obchvatu na stávající I/39, které nabylo právní moci 1. 5. 2020 s platností do 30. 4. 2022. V 03/2020 byla zveřejněna vizualizace stavby. Dne 21. 10. 2020 byla podána žádost o vydání ÚR pro přeložky VN a NN, které nabylo právní moci 5. 1. 2021 s platností do 4. 1. 2023. V 12/2021 došlo na doplnění aktualizovaného záborového elaborátu. Na konci 01/2024 zahájil KÚ JčK územní řízení u změny ÚR, která byla vydána 3. 4. 2024 a od 05/2024 je pravomocná. K dokončení čistopisu DSP (na základě změny ÚR) došlo na konci 03/2025.
JčK při přípravě této stavby vyšel vstříc požadavkům města Horní Planá a ŘSD, s.p. a zavázal se převzít do svého majetku stávající intravilánový úsek silnice I/39.
Předmětná stavba řeší přeložení silnice I/39 mimo centrum města Horní Plané. Jedná se o alternativní trasu silnice I/3 pro úsek z Českých Budějovic jižním směrem ke státním hranicím s Rakouskem, a v podstatě je i přístupovou komunikací k Lipenské přehradní nádrži a rekreační oblasti horního toku řeky Vltavy.
Stávající silnice I/39 odbočuje ze silnice I/3 u Kamenného Újezdu, poté prochází Českým Krumlovem, Černou v Pošumaví, Horní Planou, Volary a u Houžné v blízkosti hraničního přechodu Strážný se napojuje na silnici I/4.
Přeložka komunikace I/39 je vedena z části v extravilánu i intravilánu. Začátek úpravy je situován do km 8,340, kde se tato komunikace odpojuje od stávající silnice I/39. Konec trasy se nachází v km 10,380 za obcí Horní Planou. Celková délka úseku je 2040 metrů. Komunikace je navržena v kategorii S 9,5/90. Na začátku úpravy je stavba provizorně napojena v levostranném oblouku o poloměru R = 400 metrů na stávající silnici I/39, a to ve vzdálenosti 300 metrů od čerpací stanice pohonných hmot. V budoucnu bude pokračovat trasa podle studie v úseku Horní Planá–Záhvozdí.
Připojení města bude ve směru od Volar (ZÚ km 8,340) po úrovňové křižovatce vybavené přídavným odbočovacím pruhem vlevo i pro uvažované napojení komunikace směrem na plánovaný most, který by mohl překlenout vodní nádrž Lipno a zajistit propojení se Zvonkovou. Napojení v km 8,680 je délky 130 m. Křižovatka umožňující příjezd do Horní Plané ve směru od Černé v Pošumaví bude v km 9,860 zároveň i se 167 m dlouho komunikací připojující křižovatku na stávající silnici.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA11/2000 | Dokumentace EIAAno | UR10/2016 | SPPředpoklad 2025 | VZPředpoklad 2026 | ZSPředpoklad 2027 | UPPředpoklad 2029 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu