Územní rozhodnutí bylo vydáno v 10/2010 a právní moci nabylo 8. 2. 2011. Prodloužené ÚR nabylo právní moci 19. 10. 2016. Platnost ÚR byla prodloužena do 10/2021. Na konci 06/2022 pak KÚ JčK prodloužil platnost ÚR do 10/2026. Dne 21. 10. 2020 byla podána žádost o vydání ÚR pro přeložky VN a NN, které nabylo právní moci 5. 1. 2021 s platností do 4. 1. 2023. V 12/2021 došlo na doplnění aktualizovaného záborového elaborátu. Žádost o vydání ÚR pro přeložky VN a NN, které nabylo právní moci 5. 1. 2021 s platností do 4. 1. 2023. V 12/2021 došlo na doplnění aktualizovaného záborového elaborátu. Na konci 01/2024 zahájil KÚ JČK územní řízení u změny ÚR, která byla vydána 3. 4. 2024.
Jihočeský kraj při přípravě této stavby vyšel vstříc požadavkům města Horní Planá a ŘSD ČR a zavázal se převzít do svého majetku stávající intravilánový úsek silnice I/39.
Předmětná stavba řeší přeložení silnice I/39 mimo centrum města Horní Plané. Jedná se o alternativní trasu silnice I/3 pro úsek z Českých Budějovic jižním směrem ke státním hranicím s Rakouskem, a v podstatě je i přístupovou komunikací k Lipenské přehradní nádrži a rekreační oblasti horního toku řeky Vltavy.
Stávající silnice I/39 odbočuje ze silnice I/3 u Kamenného Újezdu, poté prochází Českým Krumlovem, Černou v Pošumaví, Horní Planou, Volary a u Houžné v blízkosti hraničního přechodu Strážný se napojuje na silnici I/4.
Přeložka komunikace I/39 je vedena z části v extravilánu i intravilánu. Začátek úpravy je situován do km 8,340, kde se tato komunikace odpojuje od stávající silnice I/39. Konec trasy se nachází v km 10,380 za obcí Horní Planou. Celková délka úseku je 2040 metrů. Komunikace je navržena v kategorii S 9,5/90. Na začátku úpravy je stavba provizorně napojena v levostranném oblouku o poloměru R = 400 metrů na stávající silnici I/39, a to ve vzdálenosti 300 metrů od čerpací stanice pohonných hmot. V budoucnu bude pokračovat trasa podle studie v úseku Horní Planá–Záhvozdí.
Připojení města bude ve směru od Volar (ZÚ km 8,340) po úrovňové křižovatce vybavené přídavným odbočovacím pruhem vlevo i pro uvažované napojení komunikace směrem na plánovaný most, který by mohl překlenout vodní nádrž Lipno a zajistit propojení se Zvonkovou. Napojení v km 8,680 je délky 130 m. Křižovatka umožňující příjezd do Horní Plané ve směru od Černé v Pošumaví bude v km 9,860 zároveň i se 167 m dlouho komunikací připojující křižovatku na stávající silnici.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA11/2000 | Dokumentace EIAAno | UR10/2016 | SPPředpoklad 2025 | VZPředpoklad 2026 | ZSPředpoklad 2027 | UPPředpoklad 2029 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu