V 03/2018 byl vydán závěr zjišťovacího řízení, podle něhož záměr nebude dále posuzován dle zákona z hlediska procesu EIA. V 12/2018 byla podána žádost o dílčí změny ÚR. Poté byly v 01/2019 zahájeny práce na aktualizaci DSP. V 02/2019 byla předložena aktualizace DSP a doloženy podklady k žádosti o dílčí změnu ÚR. V 06/2019 bylo zahájeno VŘ na archeologický průzkum. V 07/2019 nabyly právní moci dílčí změny ÚR i výjimky ze zvlášť chráněných druhů. V 08/2019 byl odevzdán koncept čistopisu aktualizace DSP. V 11/2019 byl zahájen monitoring studní před stavbou. KÚ JČK vydal 27. 1. 2020 SP na devět stavebních objektů. K vypsání soutěže na zhotovitele stavby došlo 5. 1. 2021. Nabídky bylo možné podávat do 6. 4. 2021. K podpisu smlouvy došlo 29. 7. 2021. Stavba byla slavnostně zahájena 24. 8. 2021. V roce 2021 na stavbě probíhaly zejména zemní práce, práce na přeložkách inženýrských sítí či budování spodní stavby mostu (vrtání základů pilířů). Od 20. 4. 2022 začalo kvůli stavbě omezení spojené s provizorními objížďkami (na začátku a na konci úseku). V 07/2022 byla téměř hotová jedna z nových křižovatek. Na druhé probíhala pokládka asfaltu. Běžely i zemní práce na celém úseku nové komunikace. K 12/20222 byla položena většina podkladních asfaltových hutněných vrstev. Hotova byla i PHS a dokončovací práce probíhaly i na novém mostě u blízkého rybníka. V roce 2023 následuje budování odvodnění stavby, terénní a vegetační úpravy. Také je nutné položit zbývající konstrukční vrstvy nové komunikace, provést instalaci svodidel a trvalého dopravního značení. Nezbytné bylo také vybudování napojení na stávající trasu. Kvůli tomu byl v 05-06/2023 omezen provoz. Slavnostní zprovoznění stavby se uskutečnilo 27. 6. 2023. Do 23. 7. 2023 následovaly dokončovací práce (rušení napojení provizorní komunikace na nový obchvat), kdy byla uzavřena 1/3 nové silnice a provoz byl veden v režimu 1+1.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou.
Stavba „I/34 Stráž nad Nežárkou–Lásenice“ je součástí silničního tahu ve směru České Budějovice–Třeboň–Jindřichův Hradec–Pelhřimov– Humpolec, kde kříží dálnici D1. Je po ní současně vedena mezinárodní silnice E49, která z Třeboně odbočuje k hraničnímu přechodu Halámky směrem do Rakouska a do Vídně, a E551 směřující dále přes Humpolec na Havlíčkův Brod.
Účelem stavby je především zlepšení parametrů silnice I/34 v úseku mezi Stráží nad Nežárkou a Lásenicí a odstranění nebezpečných úseků stávající silnice, které se v její trase nacházejí. Ty jsou v současné době dokonce označeny výstražnými dopravními značkami (jedná se zejména o prostor stávající křižovatky se silnicí II/153).
Novostavba silnice I/34 prochází katastrálními územími Stráž nad Nežárkou, Příbraz a Dolní Lhota. Silnice I/34 je navržena v kategorii S 11,5/90 a má délku 2647 m (včetně 44 m napojení na předchozí stavbu). Komunikace bude vedena po nové přeložce od napojení na dokončenou stavbu obchvatu I/34 Stráže nad Nežárkou po napojení na stávající silnici I/34 na hranici katastru Dolní Lhota.
Směrové řešení nové přeložky je dáno napojením trasy na začátku i na konci na stávající silnici I/34 a nutností obejít obchvatem Dolní Lhotu. Tady je nutné, aby se nová trasa vyhnula stávající křižovatce se silnicí I/34.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIAAno - 03/2018 | Dokumentace EIAAno | UR09/2016 | SP01/2020 | VZ01/2021 | ZS08/2021 | UP2023 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu