Na stavbu byla v 06/2015 zpracována technická studie. V říjnu 2016 byl zpracován záměr projektu, který byl 26. 1. 2017 schválen. Souhlasné stanovisko k EIA bylo vydáno 20. 7. 2009. Vzhledem k novele zákona o EIA z roku 2015 bylo nutné zpracovat nové oznámení k EIA. Dne 28. 8. 2018 bylo vydáno oznámení o zahájení zjišťovacího řízení v procesu EIA. Dne 5. 2. 2019 byl zveřejněn závěr zjišťovacího řízení EIA, že záměr nemá významný vliv na životní prostředí a nebude dále posuzován podle zákona. Proveden koncept technické studie se zapracováním připomínek. Projednání proběhlo 25. 7. 2018. V 07/2018 dokončen předběžný GTP, probíhá prověření možnosti napojení města z plánovaného obchvatu v místě křížení se stávající I/23 (směr J. Hradec). Byly posuzovány čtyři varianty, přičemž výsledná byla odsouhlasena policií, GŘ i zástupci města. Byla vysoutěžena zakázka na zpracování DÚR/DSP/PDPS/AD. Na konci 06/2019 byla odevzdána aktualizace TES. V 07/2019 byla vypsána zakázka na zpracování vizualizace stavby, která byla zveřejněna v polovině 12/2020. Proběhlo zpracování DÚR. V 07/2021 byla dokončena IČ k vydání ÚR. JčK poté v 11/2021 zahájil územní řízení. Veřejné projednání se uskutečnilo 21. 1. 2022 v Českých Budějovicích dne 15. 3. 2022 vydal JčK územní rozhodnutí, které v dubnu 2022 nabylo právní moci. V září 2022 byl vybrán zpracovat podrobného GTP, který bude podkladem pro zpracování DSP. Pokyn k zahájení prací na DSP byl vydán na začátku 06/2023. V 10/2024 byl dokončen koncept DSP.
Jihočeský kraj při přípravě této stavby vyšel vstříc požadavkům města Kardašova Řečice a ŘSD ČR a zavázal se převzít do svého majetku stávající intravilánový úsek silnice I/23.
Stavba „I/23 Kardašova Řečice, obchvat“ je součástí záměru týkajícího se homogenizace silnice I/23 v celém úseku mezi Jindřichovým Hradcem a Dráchovem. Jde o rekonstrukci a výstavbu přeložky stávající silnice I. třídy v kategorii S 9,5/80 v délce přibližně 21 km.
V současné době je silnice I/23 vedena v předmětném úseku v průtahu obcemi Doňov, Pleše, Kardašova Řečice a Děbolín. Z dopravního hlediska má komunikace dopravní závady a hlavně v obci Kardašova Řečice je situace z hlediska příčného uspořádání komunikace a rozhledových parametrů mezi přilehlou zástavbou neúnosná. Šířka vozovky dosahuje 5 – 6,5 m. Z hlediska rozhledových parametrů napojujících se komunikací je špatná situace v obci Pleše. Obce Doňov a Děbolín jsou z pohledu šířkových parametrů komunikace I/23 relativně bez problémů, ale narůstající intenzity dopravy a hlavně podíl těžkých vozidel v dopravním proudu má negativní vliv na životní prostředí a bezpečnost chodců v těchto obcích, což platí i pro Kardašovu Řečici a Pleše.
Stavba řeší jižní obchvat města Kardašova Řečice. Obchvatu měří 4260 metrů a je navržen v kategorii S 9,5/90 stejně jako navazující úseky silnice I/23. Stavba začíná cca 720 m severozápadně od okraje nejbližší zástavby v km 9,483. Odtud pokračuje pravostranným obloukem ke stykové křižovatce (s připojovacími a odbočovacími pruhy) s místní komunikací sloužící pro západní napojení města. Přeložka MK je délky 243 m. Stavba pokračuje v přímém jižním směru po terénu ve vzdálenosti asi 200 m od obytné zástavby. Obchvat poté prochází levostranným obloukem mezi městem a zemědělským areálem.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIAAno - 07/2009 | Dokumentace EIAAno | URPředpoklad 2021 | SPPředpoklad 2025 | VZPředpoklad 2026 | ZSPředpoklad 2027 | UPPředpoklad 2029 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu