Stavební povolení bylo vydáno Krajským úřadem Jihočeského kraje 2. 8. 2022 a již je pravomocné. Probíhá zpracování zadávací dokumentace. V lednu 2023 byla uzavřena smlouva na kácení lesní a mimolesní zeleně v dotčeném území. Kácení v trase je již dokončeno. Je zpracována zadávací dokumentace. V 10/2023 bylo zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 18. 12. 2023. Nakonec bylo možné nabídky podávat do 8. 3. 2024. Podáno bylo 6 nabídek v cenovém rozmezí od 1,257 do 1,416 mld. Kč (bez DPH). Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. V 06/2024 vybralo ŘSD nejvýhodnější nabídku a 1. 7. 2024 byla uzavřena smlouva s vítězným uchazečem. Slavnostní zahájení realizace stavby se uskutečnilo 29. 8. 2024.
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní převzetí stavebních objektů, které přejdou po dokončení stavby do jeho vlastnictví včetně souvisejících změn v silniční síti. Jihočeský kraj v rámci přípravy dále bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou.
Současný průtah silnice I/20 obcemi Češnovice a Dasný je dopravně i z hlediska vlivu na životní prostředí značně nevyhovující. Směrové i výškové parametry současné silnice I/20 jsou v celém řešeném úseku poplatné původnímu vedení této komunikace z dob jejího spontánního vzniku v minulých obdobích. Značná část úseků je nepřehledná, což znemožňuje bezpečné předjíždění. Tato závadnost spočívá jednak v zbrzdění dopravy po silnici I/20 a zároveň v problematice bezpečnosti pro obyvatele obou obcí z hlediska místního provozu a z hlediska hluku a výfukových plynů z vozidel tranzitujících skrz zastavěné území těchto obcí.
Silnice I/20 spojuje západní Čechy z oblasti Plzně s jižní částí jižních Čech a prostřednictvím silnice I/34 dále s východními oblastmi republiky, Slovenskem a dalšími státy. Její dopravní význam místní, regionální i celostátní je značný.
Předmětná část přeložky silnice I/20 prochází územím ryze zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Úprava silnice I/20 je vedena volnou krajinou rovinatého rázu českobudějovické pánve.
Silnice je navržena v úseku ZÚ = km 0,000 až km 1,600 jako dvoupruhová, v kategorii S 13,5/90 se šířkovým uspořádáním 2+1. V navazující části, tedy od km 1,600 do km 8,100 má navrhovaná silnice I/20 kategorii děleného čtyřpruhu S 21,5/110 a od km 8,100 – po KÚ km 8,531 navazuje komunikace na stávající kategorii S 20,75/90. Celková délka úpravy je 8531 metrů.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA07/2018 | Dokumentace EIAAno | UR04/2019 | SPPředpoklad 2022 | VZPředpoklad 2023 | ZSPředpoklad 2024 | UPPředpoklad 2027 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu