Přejít k hlavnímu obsahu

SILNICE I/20 PIŠTÍN–ČESKÉ VRBNÉ

AKTUÁLNÍ STAV

V 06/2021 byl schválen aktualizovaný záměr projektu. Dne 10. 7. 2018 nabylo právní moci rozhodnutí, že záměr nemá významný vliv na životní prostředí a nebude dále posuzován podle zákona. V 07/2018 byla zahájena IČ (inženýrská činnost) pro vydání ÚR (územní rozhodnutí). Žádost o ÚR byla podána 27. 9. 2018. Následně bylo řízení přerušeno s výzvou o doplnění souhlasů a stanovisek dalších úřadů. V 01/2019 byly doloženy všechny požadované doklady. Poté bylo opětovně zahájeno územní řízení. Veřejné projednání se uskutečnilo 13. 3. 2019 a doručeno bylo šest připomínek a námitek. V 04/2019 bylo ÚR vydáno, ovšem nemohlo nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest odvolání. KÚ JčK dne 13. 7. 2020 ve svém rozhodnutí odvolání zamítl, čímž potvrdil platnost vydaného ÚR. K odevzdání čistopisu DSP došlo ke konci 11/2020. Výkupy pozemků v trvalém záboru jsou dokončeny. V 05/2022 bylo zahájeno stavební řízení, které vedl KÚ JčK. Stavební povolení bylo vydáno KÚ JčK 2. 8. 2022 a již je pravomocné. Proběhlo zpracování zadávací dokumentace. V lednu 2023 byla uzavřena smlouva na kácení lesní a mimolesní zeleně v dotčeném území. Kácení v trase je již dokončeno. Byla zpracována zadávací dokumentace. V 10/2023 bylo zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 18. 12. 2023. Nakonec bylo možné nabídky podávat do 8. 3. 2024. Podáno bylo 6 nabídek v cenovém rozmezí od 1,257 do 1,416 mld. Kč (bez DPH). Hodnotící komise prověřila reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. V 06/2024 vybralo ŘSD, s.p. nejvýhodnější nabídku a 1. 7. 2024 byla uzavřena smlouva s vítězným uchazečem. Slavnostní zahájení realizace stavby se uskutečnilo 29. 8. 2024. Aktuálně probíhají zejména zemní práce a práce na přeložkách inženýrských sítí. V 03/2025 začala kvůli postupující výstavbě platit omezení provozu na I/20. Omezení se budou postupně měnit a potrvají i v dalších měsících. Od 13. 4. 2025 zůstal provoz na I/20 zachován jedním jízdním pruhem v každém směru. Dvoupruh v úrovni mimoúrovňové křižovatky ve směru z Budějovic bude zcela uzavřen. Uzavřena bude i sjezdová větev křižovatky ve směru z Budějovic na Hlubokou, ale také ve směru z Hluboké na Budějovice. Odbočení vozidel ve směru na Hlubokou i z Hluboké bude možné pomocí provizorní okružní křižovatky na silnici I/20. Ta bude v místě nyní uzavřené sjezdové větve (směr Hluboká -> Písek).

Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní převzetí stavebních objektů, které přejdou po dokončení stavby do jeho vlastnictví včetně souvisejících změn v silniční síti. Jihočeský kraj v rámci přípravy dále bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou.

 

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Současný průtah silnice I/20 obcemi Češnovice a Dasný je dopravně i z hlediska vlivu na životní prostředí značně nevyhovující. Směrové i  výškové parametry současné silnice I/20 jsou v  celém řešeném úseku poplatné původnímu vedení této komunikace z dob jejího spontánního vzniku v minulých obdobích. Značná část úseků je nepřehledná, což znemožňuje bezpečné předjíždění. Tato závadnost spočívá jednak v  zbrzdění dopravy po silnici I/20 a zároveň v problematice bezpečnosti pro obyvatele obou obcí z hlediska místního provozu a z hlediska hluku a výfukových plynů z  vozidel tranzitujících skrz zastavěné území těchto obcí.

Silnice I/20 spojuje západní Čechy z oblasti Plzně s  jižní částí jižních Čech a  prostřednictvím silnice I/34 dále s východními oblastmi republiky, Slovenskem a dalšími státy. Její dopravní význam místní, regionální i celostátní je značný.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Předmětná část přeložky silnice I/20 prochází územím ryze zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Úprava silnice I/20 je vedena volnou krajinou rovinatého rázu českobudějovické pánve.

Silnice je navržena v úseku ZÚ = km 0,000 až km 1,600 jako dvoupruhová, v kategorii S 13,5/90 se šířkovým uspořádáním 2+1. V navazující části, tedy od km 1,600 do km 8,100 má navrhovaná silnice I/20 kategorii děleného čtyřpruhu S 21,5/110 a  od km 8,100 – po KÚ km 8,531 navazuje komunikace na stávající kategorii S 20,75/90. Celková délka úpravy je 8531 metrů.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
07/2018 Ano 04/2019 Předpoklad 2022 Předpoklad 2023 Předpoklad 2024 Předpoklad 2027

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v realizaci
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 2 515 468 378 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 8531 m
  • Počet křížení a křižovatek: 2
    • MÚK Češnovice
    • MÚK České Vrbné
  • Počet mostů: 10
  • Protihlukové stěny: 2
  • Opěrné zdi: 1
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice II/145: 1 (délka: 296 m)
    • silnice II/105: 1 (délka: 241 m)
    • silnice III/14321: 1 (délka: 71 m)
    • silnice III/10583: 2 (délka: 1772 m)
    • místní komunikace: 2 (délka: 1060 m)
    • přístupy na pozemky: 5 (délka: 1178 m)
    • účelové komunikace: 2 (délka: 983 m)
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DSP: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel PDPS:
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 15
  • objekty elektro: 16
  • přeložka plynovodu: 1