Záměr projektu byl dokončen a schválen roku 2018. Zjišťovací řízení EIA pro celý úsek vydáno s výsledkem: Nepodlého dalšímu posuzování vlivu stavby na životní prostředí.
Byl dokončen předběžný GTP (geometrický plán) a taktéž skončilo výběrové řízení na zhotovitele DÚR (dokumentace územního rozhodnutí). Poté byl vydán pokyn pro jeho zpracování. Koncept DÚR byl předán k připomínkování v polovině 12/2020. Do konce 11/2021 probíhala úprava konceptu dokumentace DÚR na základě připomínek DOSS (dotčené orgány státní správy). Čistopis byl dokončen v 06/2022. K podání žádosti o vydání ÚR došlo 28. 4. 2023. ÚR vydal KÚ JČK 3. 10. 2023 a v 11/2023 nabylo ÚR právní moci. Proběhlo zpracování podrobného GTP (odevzdáno 04/2024). Připravuje se soutěž na zpracovatele DSP (dokumentace pro stavební povolení).
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou .
Cílem stavby „I/20 Nová Hospoda – Pištín, uspořádání 2+1“ je zvýšení kapacity stávající směrově nerozdělené komunikace. Rozšířením stávající silnice I/20 přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, jelikož na frekventované komunikaci usnadní předjíždění pomalejších vozidel. Připravovaný projekt je jednou ze čtyř etap plánovaného rozšíření silnice I/20 v úseku Písek–Pištín na šířkové uspořádání 2+1.
Po dokončení stavby dálnice D4 mezi Prahou a Pískem se silnice I/20 stane ještě více atraktivní pro cesty mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi, resp. trasami dále směrem na Rakousko. To vše za situace, že ještě nebude dokončena středočeská část dálnice D3.
Plánované rozšíření se týká úseku silnice I/20 od křižovatky se silnicí II/122 u Nové Hospody po křižovatku se silnicí III/14546 u Pištína. Přestavba v délce 6440 m bude v maximální možné míře kopírovat stávající vedení trasy s rozšířením na návrhovou kategorii S 13,5/90 v uspořádání 2+1. Na konci úseku bude stavba navazovat na připravovaný záměr „I/20 Pištín – České Vrbné“.
Silnice I/20 je navržená s šířkovým uspořádáním 2+1, kde šířka průběžných (hlavních) jízdních pruhů je 3,5 m a šířka přídatného (předjížděcího) pruhu je 3,25 m. Ve středu komunikace je vyznačen dělící pás se šířkou 1,0 m. Uspořádání 2+1 umožní pravidelné střídání předjížděcího jízdního pruhu pro jeden a druhý směr v pravidelných vzdálenostech. Délka úseků se odvíjí od výškového vedení trasy a také od umístění křižovatek.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIAAno - 04/2019 | Dokumentace EIAAno | URPředpoklad 2023 | SPPředpoklad 2025 | VZPředpoklad 2025 | ZSPředpoklad 2026 | UPPředpoklad 2028 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu