V rámci dalšího pokračování přípravy stavby byla provedena aktualizace DÚR na kategorii 9,5/90 dle odsouhlaseného záměru projektu. Znamenalo to zopakování inženýrské činnosti spojené s vydáním nového územního rozhodnutí. Dne 30. 4. 2019 byla podána žádost o vydání nového ÚR. K vydání ÚR došlo dne 5. 6. 2020 a 11. 7. 2020 nabylo toto ÚR právní moci. Na počátku 11/2022 rozhodl KÚ JČK o prodloužení platnosti ÚR o dalších 5 let. V 01/2018 bylo vydáno rozhodnutí, že stavba nemá významný vliv na životní prostředí a nebude dále posuzována podle zákona. Zpracovatel DSP (dokumentace pro stavební povolení) byl vysoutěžen, včetně zajištění inženýrské činnosti k majetkoprávnímu vypořádání. Probíhá doplňkový podrobný GTP (geotechnický průzkum). V 07/2021 byla podána výzva ke zpracování DSP. Na konci 02/2022 byl dokončen koncept DSP a na konci 05/2022 i čistopis. Na konci 04/2023 byla podána žádost o vydání SP (stavební povolení). V 09/2023 bylo vydáno SP na 10 vodohospodářských objektů a 8. 11. 2023 vydal KÚ JčK stavební povolení na 23 hlavních stavebních objektů. Stavební povolení KÚ JčK nabylo dne 12. 12. 2023 právní moci. . Probíhají výkupy pozemků. K datu 08/2024 bylo vykoupeno cca 98 % pozemků TZ. V 06/2024 byla uzavřena smlouva na zpracování VD-ZDS (vybraná dokumentace zadávací dokumentace stavby zahrnující zvláštní technické a kvalitativní podmínky staveb, soupis prací a projektovou dokumentaci pro provedení stavby).
Předmětná stavba řeší přeložení silnice I/20 mimo zástavbu mezi obcemi Hněvkov a Sedlice. Výstavbou přeložky silnice I/20 v navrhované trase mimo výše uvedené obce dojde k odstranění dopravně závadných míst nacházejících se na stávající trase, odstranění křížení s dráhou (silnice vede v souběhu) a podstatnému zlepšení životního prostředí v uvedených obcích.
Stávající silnice I/20 vykazuje v předmětném úseku nevyhovující směrové a výškové vedení, obsahuje dopravně nevyhovující místa, je vedena průtahy obcemi Hněvkov a Sedlice a úrovňově kříží železniční trať Březnice–Strakonice (traťový úsek 203). Železniční přejezdy bude nutné zachovat, jelikož ke zrušení stávající silnice nedojde, ale významně poklesne dopravní zatížení, a tím také riziko nehody motorových vozidel s vlakem. Šířka stávající silnice je kolem 7,5 metru, v lokálních místech je průjezdní profil zužován vzrostlými stromy.
Stavba na začátku a na konci úpravy navazuje na stávající silnici I/20. Navrhovaná přeložka je umístěna severovýchodně od Hněvkova, Němčic a Sedlice. Na začátek stavby bude výhledově navazovat obchvat Blatné a na konci přeložka Sedlice – Nová Hospoda. Délka navrhované přeložky I/20 činí 6640 metrů. Přeložka silnice I/20 je navržena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená v kategorii S 9,5/80.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA03/2002 | Dokumentace EIAAno | UR06/2020 | SP2023 | VZPředpoklad 2025 | ZSPředpoklad 2025 | UPPředpoklad 2028 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu