Přejít k hlavnímu obsahu

SILNICE I/20 HNĚVKOV–SEDLICE

AKTUÁLNÍ STAV

V rámci dalšího pokračování přípravy stavby byla provedena aktualizace DÚR na kategorii 9,5/90 dle odsouhlaseného záměru projektu. Znamenalo to zopakování inženýrské činnosti spojené s vydáním nového územního rozhodnutí. Dne 30. 4. 2019 byla podána žádost o vydání nového ÚR. K vydání ÚR došlo dne 5. 6. 2020 a 11. 7. 2020 nabylo toto ÚR právní moci. Na počátku 11/2022 rozhodl KÚ JČK o prodloužení platnosti ÚR o dalších 5 let. V 01/2018 bylo vydáno rozhodnutí, že stavba nemá významný vliv na životní prostředí a nebude dále posuzována podle zákona. Zpracovatel DSP (dokumentace pro stavební povolení) byl vysoutěžen, včetně zajištění inženýrské činnosti k majetkoprávnímu vypořádání. Probíhá doplňkový podrobný GTP (geotechnický průzkum). V 07/2021 byla podána výzva ke zpracování DSP. Na konci 02/2022 byl dokončen koncept DSP a na konci 05/2022 i čistopisNa konci 04/2023 byla podána žádost o vydání SP (stavební povolení).  V 09/2023 bylo vydáno SP na 10 vodohospodářských objektů a 8. 11. 2023 vydal KÚ JčK stavební povolení na 23 hlavních stavebních objektů. Stavební povolení KÚ JčK nabylo dne 12. 12. 2023 právní moci. . Probíhají výkupy pozemků. K datu 08/2024 bylo vykoupeno cca 98 % pozemků TZ. V 06/2024 byla uzavřena smlouva na zpracování VD-ZDS (vybraná dokumentace zadávací dokumentace stavby zahrnující zvláštní technické a kvalitativní podmínky staveb, soupis prací a projektovou dokumentaci pro provedení stavby).

 

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 70 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Předmětná stavba řeší přeložení silnice I/20 mimo zástavbu mezi obcemi Hněvkov a Sedlice. Výstavbou přeložky silnice I/20 v  navrhované trase mimo výše uvedené obce dojde k  odstranění dopravně závadných míst nacházejících se na stávající trase, odstranění křížení s  dráhou (silnice vede v  souběhu) a  podstatnému zlepšení životního prostředí v uvedených obcích.

Stávající silnice I/20 vykazuje v předmětném úseku nevyhovující směrové a  výškové vedení, obsahuje dopravně nevyhovující místa, je vedena průtahy obcemi Hněvkov a Sedlice a úrovňově kříží železniční trať Březnice–Strakonice (traťový úsek 203). Železniční přejezdy bude nutné zachovat, jelikož ke zrušení stávající silnice nedojde, ale významně poklesne dopravní zatížení, a  tím také riziko nehody motorových vozidel s vlakem. Šířka stávající silnice je kolem 7,5 metru, v lokálních místech je průjezdní profil zužován vzrostlými stromy.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Stavba na začátku a  na konci úpravy navazuje na stávající silnici I/20. Navrhovaná přeložka je umístěna severovýchodně od Hněvkova, Němčic a Sedlice. Na začátek stavby bude výhledově navazovat obchvat Blatné a na konci přeložka Sedlice – Nová Hospoda. Délka navrhované přeložky I/20 činí 6640 metrů. Přeložka silnice I/20 je navržena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená v kategorii S 9,5/80.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
03/2002 Ano 06/2020 2023 Předpoklad 2025 Předpoklad 2025 Předpoklad 2028

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: Písek
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 1 091 921 537 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 6640 m
  • Počet křížení a křižovatek: 3
  • Počet mostů: 7
  • Protihlukové stěny: 0
  • Opěrné zdi: 0
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice II/173: 455 m
    • silnice III/1213: 156 m
    • polní cesta: 467 m
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR:
  • Zpracovatel DSP: Valbek, spol. s r. o
  • Zpracovatel PDPS:
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 15
  • objekty elektro: 15
  • přeložky plynovodu: 3