Závazné stanovisko EIA zahájené v roce 2013 bylo prodlouženo do 17.3.2027. Za finanční spoluúčasti města České Budějovice a na základě rozhodnutí MD (ministerstvo dopravy) byl přepracován záměr projektu, na který byl zpracován expertní posudek. ZP byl schválen v 03/2014. Dokončení čistopisu DÚR (dokumentace pro uzemní rozhodnutí) a ÚR bylo zahájeno a projednáno v roce 2018 (březen / květen). Proběhla soutěž na zhotovitele doplňkového GTP (geometrického plánu).
Dne 12. 11. 2018 bylo vydáno ÚR. Nové ÚR vydal SÚ MM České Budějovice 30. 6. 2021. I proti tomuto ÚR byla podána odvolání, a tak nemohlo nabýt právní moci. Bylo zpracováno DSP (dokumentace pro stavební povolení), vyřízena majetkoprávní příprava a zpracování ZDS (zadávací dokumentace stavby). Dne 21. 12. 2023 bylo zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 26. 2. 2024. Kvůli dodatečným dotazům uchazečů byl ale termín prodloužen a nakonec vypršel 9. 8. 2024. Podány byly čtyři nabídky od 1,97 do 2,34 mld. Kč (bez DPH). Hodnotící komise prověřila reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. V 01/2024 začalo v místě stavby kácení dřevin. Slavnostní zahájení se uskutečnilo 28. 11. 2024.
KÚ JČ kraje svým rozhodnutím z 20. 10. 2021 odvolání zamítl, čímž potvrdil platnost vydaného ÚR. Koncepce PDPS (projektová dokumentace pro provedení stavby) dokončena spolu s vydáním stavebního povolení dne 23. 8. 2023 KÚ JČK. Jihočeský kraj je nápomocen při majetkoprávním vypořádání stavby.
Stavba I/20 České Budějovice, severní spojka je propojení silnice I/20 v úseku od křižovatky u Globu po Pražskou třídu. Stavba spolu s navazujícím úsekem ulice Okružní vytváří severní obchvat města, který odlehčuje přetížené ulici Strakonické a Nádražní.
Město České Budějovice je významným silničním uzlem. Narůstající problém silniční dopravy je ve Strategickém plánu města hodnocen jako kritický a prioritní. V současnosti jsou všechny silnice I. a II. tříd vedeny průtahem přes centrální části města, kde vlivem zátěže a kongescí dochází k výraznému zhoršování životního prostředí. Pro řešení problému a odlehčení základního skeletu je nezbytné založení soustavy souběžných odlehčovacích tras silnic tak, aby následně mohlo dojít k posílení městského charakteru stávajících komunikačních os a k zachování udržitelné dopravy na těchto trasách.
Stavba řeší trasu přeložky silnice I/20 v úseku mezi OK u Globusu a Pražskou třídou (v současnosti I/3) včetně řešení přemostění Vltavy a vykřížení se stávající železniční tratí České Budějovice – Praha s vazbou na plánovanou stavbu IV. tranzitního železničního koridoru Nemanice–Ševětín (IV. TŽK). Celková délka přeložky je 2520 m a bude postavena v kategorii MS2k -/9,0/70, resp. MS2 11,0/9,0/50.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIAAno - 03/2015 | Dokumentace EIAAno | UR10/2021 | SPPředpoklad 2023 | VZXII/2023 | ZS2024 | UP2027 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu