Přejít k hlavnímu obsahu

PŘELOŽKA SILNICE II/157 OBCHVAT SRUBCE, ZANÁDRAŽKA - 6. ETAPA

VIDEA

AKTUÁLNÍ STAV

Žádost o vydání územního rozhodnutí byla v září 2021 zamítnuta. S ohledem na to Jihočeský kraj zadal po analýze situace projektovou dokumentaci k takové úpravě dokončené dokumentace pro územní rozhodnutí, která by eliminovala důvody, které vedly k zamítnutí žádosti. Úprava projektové dokumentace byla dokončena v říjnu 2022. V roce 2022 se pak Jihočeskému kraji podařilo zásadně posunout v přípravě stavby. Prvním zásadním krokem bylo uzavření smlouvy o výkupu domu, který bude v době stavby obchvatu touto stavbou zásadně zasažen, druhým stejně významným krokem bylo uzavření dohody s obcí Srubec o etapizaci výstavby, v rámci které bude Jihočeský kraj usilovat o to, aby byl Srubec napojen přímo na dálnici D3 s jejím zprovozněním nebo v nejbližších měsících po zprovoznění dálničního obchvatu. To umožní 1. etapa výstavby, která napojí Srubec přímo na MÚK Pohůrka přes Ledenickou ulici (tzv. 6. etapa zanádražní komunikace). Souběžně s tím poběží projektová příprava obchvatu a majetkoprávní vypořádání stavby obchvatu. O územní rozhodnutí pro obě stavby požádal kraj 16. 1. 2023. V květnu 2023 nabylo právní moci územní rozhodnutí pro 6. etapu zanádražní komunikace a proběhlo veřejné projednání stavby obchvatu. Následně byla v územním řízení k obchvatu vznesena námitka podjatosti krajského úřadu, odboru dopravy a silničního hospodářství, která byla v září 2023 MMR zamítnuta. V rámci zahájeného územního řízení byla vznesena námitka absence druhové výjimky pro některé další druhy zvláště chráněných druhů živočichů, vyskytujících se v území dotčeném stavbou. Následovala další námitka podjatosti proti krajskému úřadu, odboru životního prostředí i tato námitka byla zamítnuta. O této (v  pořadí již třetí) druhové výjimce bylo rozhodnuto v odvolacím řízení MŽP v říjnu 2024. Předpoklad vydání územního rozhodnutí pro obchvat Srubce je koncem roku 2024.  6. etapa zanádražní komunikace, tzv. srubeckého přivaděče byla v říjnu 2024 dokončena a uvedena do režimu předčasného užívání.

GALERIE

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Účelem přeložky je převedení tranzitní dopravy ze stávající Ledenické ulice, kde se po plánovaném zprovoznění navazujícího úseku dálnice D3 (Úsilné - Hodějovice, stavba 0310/I) očekává nárůst dopravní zátěže. Tento nárůst dopravy by na stávající Ledenické ulici vedené zastavěnou částí Srubce měl značný negativní dopad na bezpečnost silničního provozu a negativním způsobem by byly ovlivněny i životní podmínky obyvatel. Realizací stavby dojde k poklesu akustické i exhalační zátěže v okolí stávající II/157. Stavba bude sloužit jako přivaděč osobní a tranzitní dopravy ve východní části Českých Budějovic k nově budované dálnici D3 a je napojená na MÚK Pohůrka.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Stavba se skládá z přeložky silnice II/156 (Zanádražní komunikace 6. etapa) v délce 759,21 m, která se napojuje na MÚK Pohůrka až po mimoúrovňovou křižovatku silnice II/156 se silnicí II/157 (stávající Ledenická ulice) a dále v délce 3382,31 m navazuje severní obchvat obce Srubce.  V předstihu bude postavena 1. část 6. etapy zanádražní komunikace, která připojí Ledenickou ulici na dálnici D3 v místě MÚK Pohůrka.

Přeložka II/156 (Zanádražní komunikace 6. etapa) - navržená jako směrově nerozdělaná silnice kategorie S 7,5 pro návrhovou rychlost 50 km/h. Před vjezdem na MÚK Pohůrka a před křižovatkou s ulici Do Mladého je silnice rozšířena o odbočovací pruh a dále v km 0,300 odbočovací pruh pro směr Dobrá Voda. Podél části trasy je navržena stezka pro pěší.

V upravené dokumentaci pro územní rozhodnutí je křižovatka s Ledenickou ulicí řešena jako mimoúrovňová, přičemž obchvat podchází Ledenickou ulici.

Obchvat obce Srubce - jedná se o novostavbu silnice II. třídy v celkové délce 3382,31 m návrhové kategorie S 7,5 pro návrhovou rychlost 90 km/h. Část mezi staničením km 0,695 - km 0,975 je součástí tunelu (v délce 280 m). Součástí stavby jsou i protihlukové zemní valy a stěny, zárubní zdi, předportály tunelu , lávka pro pěší překlenující obchvat, propustky, sjezdy a nástupní plocha integrovaného záchranného systému. Stavba zasáhne řadu inženýrských sítí a vyvolá nutnost jejich přeložek.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
03/2017 03/2018 2024 2026 2026 2027 2029

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Jihočeský kraj
  • Předpokládaná cena stavby: 963 692 000 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 4142 m
  • Počet křížení a křižovatek: 3
    • mimoúrovňové křížení s ulicí Ledenická
    • křižovatka s MK
    • styková křižovatka na konci obchvatu se silnicí II/157
  • Počet mostů: 2
    • So 201 Lávka pro pěší - most o třech polích, železobetonová mostovka, založení spodní stavby hlubinné na vrtaných pilotách, délka přemostění 32,980 m.
    • SO 202 most na Ledenické
  • Protihlukové stěny: Protihlukové zemní valy a stěny
  • Opěrné zdi: Stavba neobsahuje
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • Přeložky a napojení polních cest
    • Napojení MK ulice Do Mladého, Jana Patočky, Luční, Příčná, Ledenická, K Pomníku, Dobrovodská
    • Stezka pro pěší
  • Zpracovatel SP: PUDIS, a. s.
  • Zpracovatel DUR: AF-CITYPLAN s.r.o., Praha, SAGASTA s.r.o., Praha
  • Zpracovatel DSP:
  • Zpracovatel PDPS:
Přeložky inženýrských sítí
  • EG.D - přeložka NN a VN - smlouva ze dne 20. 3. 2020, cena 3684000,- Kč
  • EG.D - přeložka plynovodu - smlouva ze dne 27. 1. 2020, cena 5119331,- Kč
  • CETIN a.s. - smlouva zatím neuzavřena
Ke stažení
1_SITSV.pdf (724.57 KB)
04_CELKSIT.pdf (2.02 MB)