V roce 2023 a 2024 probíhaly projekční práce na studii proveditelnosti stavby. Nyní probíhá zpracování oznámení EIA. Na podkladu studie proveditelnosti bylo město Tábor požádáno o změnu územního plánu města.
Cílem projektu je vypracování projektové dokumentace pro novostavbu pozemní komunikace, která odvede tranzitní dopravu z historického centra města Tábor a zajistí tak snížení zátěže obyvatelstva a veřejného prostoru, která vzniká v důsledku silniční dopravy a dále vytvoří podmínky pro kapacitní, bezpečné a komfortní spojení Mladovožicka a města Tábor. Součástí projektových prací je také napojení silnice II/137 na MÚK silnice I/19 na D3, Měšice a jeho přestavba na východní i západní straně MÚK a krátká přeložka silnice II/137 na východní straně MÚK D3 a I/19. Měšice. Účelem studie proveditelnosti je nalezení vhodné trasy přeložky silnice II/137, která bude navazovat na 1. etapu, bude napojovat na silnici I/19 a vracet se na stávající trasu mezi Hlinicemi a Zálužím. Dále bude zohledňovat dopravní vazby v území, respektovat v maximální možné míře aspekty životního prostředí a bude splňovat aktuální technické předpisy pro projektování pozemních komunikací.
Primárním cílem studie je návrh koridoru pro novou přeložku. Studie se dále zabývá jednotlivými technickými otázkami, jako je např. křížení vedlejších komunikací, výstavba mostů apod.
Při hodnocení jednotlivých variant je posuzován mj. vliv na životní prostředí a dále hledisko dopravní, stavebně-technické a ekonomické.
Přeložku silnice II/137 lze v rámci řešené stavby rozdělit do dvou úseků. Prvním je úsek od Vožické ulice k silnici I/19. Délka tohoto prvního úseku je 1,245 km. Druhým úsekem je část mezi D3 a napojením na stávající silnici II/137 mezi Hlinicí a Záluží. Délka tohoto úseku je 0,964 km. Komunikace je navržena v kategorii S7,5/90. Před napojením na okružní křižovatky se předpokládá snížení dovolené i dosahované rychlosti. Na silnici I/19 je navržen průpletový úsek ve směru OK2 → D3. V opačném směru je v souladu se závěry dřívější studie provedeno ukončení pravého připojovacího pruhu a následně začátek pravého odbočovacího pruhu. Stavebně však předpokládáme provedení, který v případě přehodnocení umožní vyznačení průpletového úseku. Předmětem stavby je rovněž napojení na silnici III/00346 ve stávající křižovatce s Družstevní ulici. V trase přeložky silnice II/137 bude nezbytné vybudovat několik nových mostních objektů. Jsou navrženy pro zajištění migrace zvěře a pro mimoúrovňové překonání účelové komunikace.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA2025 | Dokumentace EIA2026 | UR | SP2028 | VZ2029 | ZS2029 | UP2030 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu