Probíhá aktualizace záměru projektu.
Zahájení realizace: 2033
Konec realizace: 2035
Modernizace úseku Protivín (mimo) – Horažďovice předměstí (mimo) je součástí souboru staveb, které mají zvýšit rychlost a zkapacitnit celou klíčovou trať z Českých Budějovic do Plzně tak, aby byla konkurenceschopná v mezinárodní dopravě i v obsluze regionů. Předmětem této stavby je rekonstrukce jednokolejné elektrifikované tratě na maximální rychlost 130 km/h. Základními cíli navrhovaných opatření jsou zkapacitnění tratě pro regionální dopravu či zlepšení parametrů pro efektivnější provoz nákladní železniční dopravy. Stavební práce zajistí také zlepšení technického stavu infrastruktury a zvýšení bezpečnosti železničního provozu.
Stavba navazuje v lokalitě Protivína na modernizaci traťového úseku Nemanice – Protivín (včetně) – Písek město (včetně), jejíž realizace by měla probíhat téměř souběžně. Nová trasa bude vedena převážně ve stávající stopě.
V rámci stavby budou rekonstruovány stanice Ražice, Čejetice, Katovice a Střelské Hoštice a zastávky Skály, Heřmaň obec, Sudoměř u Písku, Modlešovice a Pracejovice. Stanice Čejetice a Střelské Hoštice a zastávka Dolní Poříčí budou přestavěny na výhybny. Konec stavby je před stanicí Horažďovice předměstí na hranici Jihočeského a Plzeňského kraje.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA- | Dokumentace EIA- | UR | SP2026 | VZ | ZSPředpoklad 2027 | UPPředpoklad 2030 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu