Přejít k hlavnímu obsahu

I/34 VRANÍN–TŘEBOŇ

AKTUÁLNÍ STAV

Kromě předběžného GTP (geometrického plánu) byly projednány a zpracovány připomínky ke konceptu DÚR. Koncept byl doplněn o stavební koncepty, které nebyly v technické studii řešeny. Následkem byla aktualizace ZP. V rámci DUR přibyly polní cesty, most přes vodoteč a podchod pro pěší. K dvoupruhové komunikaci byl přidán střídavý stoupací pruh, obratiště s autobusovou zastávkou atp. Předběžný archeologický průzkum poveden dne 21.2.2019. ZAV (záchranný archeologický výzkum) nebyl vyžadován a byl potvrzen způsob napojení na předchozí úsek „I/34 Lišov - Vranín“. Byl vybrán zpracovatel oznámení EIA. Dne 11. 9. 2019 byla odevzdána aktualizace ZP a 20. 9. 2019 byl odevzdán koncept aktualizace hlukové a rozptylové studie, načež 31. 10. 2019 byl odevzdán čistopis této studie. Dne 5. 11. 2019 MD (ministerstvo dopravy) schválilo aktualizaci záměru projektu. Při zpracování DÚR bylo objednáno vypracování dokladů pro zjišťovací řízení EIA – stanovisko EIA bylo vydáno podle starého zákona. Dne 27. 4. 2020 zveřejnil KÚ JČK oznámení, že záměr bude podroben zjišťovacímu řízení a 12. 6. 2020 vydal KÚ JČK rozhodnutí, že záměr nemá významný vliv na ŽP a nebude posuzován podle zákona. Dne 12. 5. 2021 zahájil KÚ JČK územní řízení. Veřejné projednání se uskutečnilo 11. 6. 2021. K vydání ÚR došlo 7. 7. 2021. V 05/2023 byl dokončen podrobný GTP. Následovat bude výběr zpracovatele DSP.

 

 

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Předmětem projektu je stavba silnice „I/34 Vranín–Třeboň“, která představuje významné propojení ve směru České Budějovice – Jindřichův Hradec a je jedním z nejzatíženějších úseků této trasy.

Silnice I/34 je vedena v trase České Budějovice – Třeboň – Jindřichův Hradec – Pelhřimov – Humpolec, kde kříží dálnici D1 a  dále pokračuje do Havlíčkova Brodu a do Svitav. V úseku České Budějovice – Třeboň je po ní vedena mezinárodní silnice E 49, která z Třeboně odbočuje k hraničnímu přechodu Halámky směrem do Vídně a od Třeboně k dálnici D1 je po ní vedena mezinárodní silnice E 551.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Stavba „I/34 Vranín–Třeboň“ navazuje na připravovanou přeložku silnice „I/34 Lišov–Vranín“ a  tvoří součást uceleného tahu silnice I/34 v úseku Lišov– Třeboň. Úsek silnice měří 3040 metrů a je navržen v kategorii S 11,5/90.

Trasa přeložky I/34 začíná před osadou Vranín v km 9,260. Osadou Vranín vede trasa v průtahu. U rybníka Potěšílek se trasa odklání jižně. Zde bude v místě vodoteče vybudován most z důvodu umožnění migrace větších savců. Za rybníkem Potěšílek se trasa odklání k severu a obchází rybník Smetana. Dále pokračuje v souběhu se stávající I/34 a za navrhovanou úrovňovou křižovatkou Dvorce se napojuje cca v km 12,300 na stávající silniční těleso, kde navazuje na provozovaný obchvat Třeboně.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
Ano - 06/2020 Ano 07/2021 Předpoklad 2024 Předpoklad 2026 Předpoklad 2027 Předpoklad 2028

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice, Jindřichův Hradec
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 399 842 049 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 3040 m
  • Počet křížení a křižovatek: 2
  • Počet mostů: 2
  • Protihlukové stěny: 2
  • Opěrné zdi: 1
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • místní komunikace: 2
    • polní cesty: 4
    • provizorní komunikace: 3
    • hospodářské sjezdy: 1
    • chodníky: 1
  • Zpracovatel SP: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DUR: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DSP:
  • Zpracovatel PDPS:
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 8
  • objekty elektro: 8
  • objekty trubních vedení: 1