Přejít k hlavnímu obsahu

I/34 LIŠOV–VRANÍN

AKTUÁLNÍ STAV

Ke slavnostnímu zahájení stavby došlo 2. 2. 2023. V 08/2023 došlo na výjezdu z Č. Budějovic k úplnému uzavření silnice II/634 (Na Klaudě). Probíhali zde stavební práce na napojení silnice II/634 na budovanou přeložku I/34. Uzavírka byla stanovena do 30. 6. 2024. Objízdná trasa pro vozidla do 3,5t vede po silnici I/34 (Hůry) a silnici III/10577 (ulice Adamovská). Objízdná trasa pro vozidla nad 3,5t je vedena po Okružní ulici (České Budějovice) a následně po silnici I/34. V 05/2024 má část mostů vybetonované mostovky. Hotové jsou i propustky. Na trase nadále probíhají zemní práce.

Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Stavba je součástí silnice I/34 vedené v ose České Budějovice–Třeboň–Jindřichův Hradec–Pelhřimov– Humpolec, kde kříží dálnici D1. Je po ní současně vedena mezinárodní silnice E49, která z  Třeboně odbočuje ke hraničnímu přechodu Halámky směrem do Rakouska a do Vídně, a E551, směřující dále přes Humpolec na Havlíčkův Brod.

Současná silnice I/34 v  řešeném úseku a  dále k  Třeboni nevyhovuje technicky ani kapacitně. Dochází tam k častým dopravním nehodám zejména v extravilánových úsecích mezi Lišovem a  Štěpánovicemi a  mezi Vranínem a Třeboní, kde je současná silnice směrově i  výškově nevhodně zvlněná. Stavba kromě zlepšení tohoto stavu také umožní oddělení dálkové a místní obslužné dopravy. Dojde k výraznému zlepšení životního prostředí a zvýšení bezpečnosti provozu.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Trasa přeložky silnice I/34 je novostavbou a  prochází jižně od města Lišov a  následně severně od obce Štěpánovice v  blízkosti zahrad. Stavba se nachází mimo zastavěná území okolních obcí. Za koncem úpravy silnice I/34 následuje zástavba osady Vranín. Celková délka přeložky je 9510 metrů a postavena bude v kategorii S 11,5/80.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
04/2017 Ano 01/2019 Předpoklad 2022 Předpoklad 2022 Předpoklad 2022 Předpoklad 2024

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v realizaci
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 1 543 515 930 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 9510 m
  • Počet křížení a křižovatek: 2
  • Počet mostů: 9
    • na silnici I/34: 4
    • nad silnicí I/34: 3
    • na větvích MÚK: 2
  • Protihlukové stěny: 2
  • Opěrné zdi: 2
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice II. tříd: 3 (délka: 1544 m)
    • silnice III. tříd: 3 (délka: 514 m)
    • místní komun.: 3 (délka: 610 m)
    • polní a lesní cesty: 10 (10 288 m)
    • provizorní komun.: 6 (d.: 1228 m)
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
  • Zpracovatel DSP: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
  • Zpracovatel PDPS: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 7
  • objekty elektro: 10
  • přeložka plynovodu: 3