Přejít k hlavnímu obsahu

I/34 LIŠOV–VRANÍN

AKTUÁLNÍ STAV

KÚ JČK rozhodl 12. 4. 2017, že stavba nemá významný vliv na ŽP a není nutné ji posuzovat v rámci procesu EIA. Dne 26.10. 2018 bylo zahájeno územní řízení. K vydání ÚR došlo 22. 1. 2019 a 23. 2. 2019 nabylo ÚR právní moci. V 11/2019 byl odevzdán čistopis DSP. V 04/2020 byly zahájeny výkupy pozemků, během nichž bylo nutné vypořádat 394 vlastníků. K 12/2022 byli vypořádáni všichni vlastníci. V 03/2021 byla uzavřena smlouva na zpracování ZDS a byl vydán pokyn ke zpracování PDPS. K podání žádosti o SP došlo v 12/2020. Na konci 06/2021 bylo zahájeno stavební řízení, které však KÚ JČK v 09/2021 přerušil. Žádost o SP byla doplněna 8. 2. 2022, a tak KÚ JČK 14. 2. 2022 opětovně zahájil stavební řízení. K vydání SP došlo 22. 4. 2022. Proti vydanému SP ale bylo 10. 5. 2022 podáno odvolání, a tak SP nemohlo nabýt právní moci. Rozhodnutím MD z 27. 8. 2022 však SP nabylo 15. 9. 2022 právní moci. Dne 16. 3. 2022 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Nabídky bylo možné podávat do 29. 8. 2022. Podáno bylo osm nabídek. Dne 13. 1. 2023 došlo k podpisu smlouvy. Ke slavnostnímu zahájení stavby došlo 2. 2. 2023. V 08/2023 došlo na výjezdu z Č. Budějovic k úplnému uzavření silnice II/634 (Na Klaudě). Probíhali zde stavební práce na napojení silnice II/634 na budovanou přeložku I/34. Uzavírka byla stanovena do 30. 6. 2024. Objízdná trasa pro vozidla do 3,5t vede po silnici I/34 (Hůry) a silnici III/10577 (ulice Adamovská). Objízdná trasa pro vozidla nad 3,5t je vedena po Okružní ulici (České Budějovice) a následně po silnici I/34. V 05/2024 má část mostů vybetonované mostovky. Hotové jsou i propustky. Na trase nadále probíhají zemní práce. V 09/2024 probíhalo např. odláždění odvodňovacích příkopů či pokládka MZK. Na přeložce západně od Lišova byly položeny asfaltové vrstvy a nainstalována svodidla. V 10/2024 byl z původní trasy I/34 mezi Lišovem a Štěpánovicemi provoz převeden na část budované MÚK Lišov, a to kvůli výstavbě jejích dalších částí.  Nadále pokračují zemní práce, práce na mostních objektech či na podkladních a konstrukčních vrstvách vozovky. Aktuálně běží např. pokládka asfaltových vrstev. Předpoklad zprovoznění stavby je v 07/2025.

Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Stavba je součástí silnice I/34 vedené v ose České Budějovice–Třeboň–Jindřichův Hradec–Pelhřimov– Humpolec, kde kříží dálnici D1. Je po ní současně vedena mezinárodní silnice E49, která z  Třeboně odbočuje ke hraničnímu přechodu Halámky směrem do Rakouska a do Vídně, a E551, směřující dále přes Humpolec na Havlíčkův Brod.

Současná silnice I/34 v  řešeném úseku a  dále k  Třeboni nevyhovuje technicky ani kapacitně. Dochází tam k častým dopravním nehodám zejména v extravilánových úsecích mezi Lišovem a  Štěpánovicemi a  mezi Vranínem a Třeboní, kde je současná silnice směrově i  výškově nevhodně zvlněná. Stavba kromě zlepšení tohoto stavu také umožní oddělení dálkové a místní obslužné dopravy. Dojde k výraznému zlepšení životního prostředí a zvýšení bezpečnosti provozu.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Trasa přeložky silnice I/34 je novostavbou a  prochází jižně od města Lišov a  následně severně od obce Štěpánovice v  blízkosti zahrad. Stavba se nachází mimo zastavěná území okolních obcí. Za koncem úpravy silnice I/34 následuje zástavba osady Vranín. Celková délka přeložky je 9510 metrů a postavena bude v kategorii S 11,5/80.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
04/2017 Ano 01/2019 Předpoklad 2022 Předpoklad 2022 Předpoklad 2022 Předpoklad 2024

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: České Budějovice
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: v realizaci
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 1 543 515 930 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 9510 m
  • Počet křížení a křižovatek: 2
  • Počet mostů: 9
    • na silnici I/34: 4
    • nad silnicí I/34: 3
    • na větvích MÚK: 2
  • Protihlukové stěny: 2
  • Opěrné zdi: 2
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • silnice II. tříd: 3 (délka: 1544 m)
    • silnice III. tříd: 3 (délka: 514 m)
    • místní komun.: 3 (délka: 610 m)
    • polní a lesní cesty: 10 (10 288 m)
    • provizorní komun.: 6 (d.: 1228 m)
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
  • Zpracovatel DSP: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
  • Zpracovatel PDPS: Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 7
  • objekty elektro: 10
  • přeložka plynovodu: 3