Přejít k hlavnímu obsahu

I/20 PÍSEK–PROTIVÍN, USPOŘÁDÁNÍ 2+1

AKTUÁLNÍ STAV

V 08/2018 byl dokončen záměr projektu, který byl následně dne 8. 11. 2018 schválen CK MD (centrální komise ministerstva dopravy). Dne 5. 4. 2019 byl vydán závěr zjišťovacího řízení EIA pro celý úsek „I/20 Písek–Pištín, uspořádání 2+1“ s tím, že záměr nepodléhá dalšímu posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Proběhla realizace předběžného GTP. Byl dokončen výběr zhotovitele DÚR. Kvůli budoucímu umístění a  podobě MÚK Semice Poté bylo nutné upravit DÚR. K odevzdání upraveného konceptu DÚR došlo na konci 11/2021. Čistopis DÚR byl odevzdán na konci 07/2022. Byla podána žádost o vydání ÚR. Dne 26. 2. 2024 zahájil KÚ JČK územní řízení a zároveň stanovil termín veřejného projednání na 8. 4. 2024. V polovině 12/2023 byl odevzdán čistopis podrobného GTP.

Jihočeský kraj s cílem urychlení projektové přípravy záměru zkapacitnění silnice I/20 v úseku Písek - Vodňany přestavbou do nové kategorie silnice I. tř.  a odstranění havarijního stavu nadjezdu nad železnicí Plzeň – České Budějovice na území města Protivín  vyčlenil koridor D89/20 pro tuto stavbu z 4. rozsáhlé aktualizace ZÚR JčK do 8. aktualizace ZÚR JčK jako prioritní záměr, pro který je nezbytně nutné zrychlit proces projednávání. 

Koridor pro tuto stavbu byl zařazen do 8. aktualizace ZÚR JčK, která nabyla platnosti dne 5. 10. 2021.

Jihočeský kraj dále v rámci přípravy bezodkladně připraví ke schválení bezúplatné majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti. Dne 9. 9. 2024 vydal KÚ JČK územní rozhodnutí.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 0 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Cílem stavby „I/20 Písek–Protivín, uspořádání 2+1“ je zvýšení kapacity stávající směrově nerozdělené komunikace. Rozšířením stávající silnice I/20 přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, jelikož na frekventované komunikaci usnadní předjíždění pomalejších vozidel. Připravovaný projekt je jednou ze čtyř etap plánovaného rozšíření silnice I/20 v úseku Písek–Pištín na šířkové uspořádání 2+1.

Po dokončení stavby dálnice D4 mezi Prahou a Pískem se silnice I/20 stane ještě více atraktivní pro cesty mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi, resp. trasami dále směrem na Rakousko. To vše za situace, že nebude ještě dokončena středočeská část dálnice D3.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Navržená rekonstrukce počítá s rozšířením stávající silnice na kategorii S 13,5/90 se šířkovým uspořádáním 2+1 v celkové délce 10 420 m. V rámci návrhu jsou v  trase silnice I/20 řešené vybrané mimoúrovňové a  úrovňové křižovatky. V  místech úrovňových křižovatek (stávajících i nově plánovaných) byly navržené levé odbočovací pruhy pro plynulé a bezpečné odbočení.

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
04/2019 Ano Předpoklad 2024 Předpoklad 2025 Předpoklad 2027 Předpoklad 2027 Předpoklad 2028

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: Písek
  • Druh stavby: liniová
  • Stav stavby: v přípravě
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 964 486 292 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 10420 m
  • Počet křížení a křižovatek: 3
  • Počet mostů: 1
  • Protihlukové stěny: 0
  • Opěrné zdi: 0
  • Úpravy ostatních komunikací:
  • Zpracovatel SP: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DUR: Sudop Group Projekty RS 2017
  • Zpracovatel DSP:
  • Zpracovatel PDPS: