Přejít k hlavnímu obsahu

I/19 CHÝNOV

AKTUÁLNÍ STAV

Ve druhé polovině roku 2017 byly podány žádosti o stavební povolení. Všechna tři SP byla vydána a  následně byla napadena v  odvolacích řízeních. Po požadovaném doplnění podkladů oznámil KÚ JčK v  10/2019 pokračování stavebního řízení. K vydání SP došlo 9. 12. 2019, ale 10. 1. 2020 bylo proti vydanému SP (na sedm SO) podáno odvolání. MD poté prověřovalo osm závazných stanovisek a 14. 8. 2020 vydalo rozhodnutí, kterým potvrdilo platnost vydaného SP. V 10/2018 byl vybrán zhotovitel stavby. Hlavní SP nabylo právní moci 30. 8. 2020. Zahájení stavby se uskutečnilo 29. 9. 2020. Byla dokončena skrývka ornice a zeminy u Záhostic a poté i na zbytku trasy. Krajský soud v Ostravě v 02/2021 zrušil rozhodnutí MD jako odvolacího orgánu ve věci SP. Po doručení rozsudku o zrušení právní moci SP bylo ŘSD nuceno zastavit stavební práce. Po uzavření dohody došlo v 04/2021 na zpětvzetí odvolání, které zastavilo řízení o odvolání ke SP. To tak nabylo právní moci. Na stavbě byly poté obnoveny práce. V 07/2021 byly zahájeny zemní práce (budování náspů a odtěžování zářezů). Od 12. do 26. 4. byl omezen provoz na I/19 (v blízkosti čerpací stanice). V této části byla realizována pokládka nových asfaltových povrchů silnice I/19 na křižovatce s nově budovanou částí komunikace II/409. K otevření přeložky silnice II/409 došlo 13. 5. 2022. Od 21. do 29. 6. 2022 byl kvůli stavbě napojení obchvatu (na příjezdu ve směru od Tábora) svedený provoz do jednoho pruhu a jezdilo se kyvadlově. Po provizoriu byl veden provoz do doby zprovoznění obchvatu. Od 1. 8. 2022 byla ve zhruba 400 m dlouhém úseku u železničního podjezdu doprava svedena do jednoho jízdního pruhu, a to kvůli budování napojení ve směru od Pelhřimova. Stavba byla slavnostně zprovozněna 10. 10. 2022. Dokončovací práce probíhaly do 04/2023.

Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti.

MAJETKOVÉ VYPOŘÁDÁNÍ - vykoupeno 100 %

ZDŮVODNĚNÍ REALIZACE

Současný průtah silnice I/19 Chýnovem představuje dopravní závadu. Přeložka silnice mimo obec odstraňuje závadný průběh trasy z  hlediska směrových i  sklonových parametrů v centrální části města. V zimních měsících při zhoršené sjízdnosti je nyní častou příčinou komplikací v plynulosti dopravy stoupání z údolí Chýnovského potoka směrem na Pelhřimov.

Současný průtah silnice I/19 Chýnovem je tedy dopravně (i z hlediska vlivu na životní prostředí) značně nevyhovující. Směrové i výškové parametry současné silnice I/19 jsou nepříznivé. Vyloučením tranzitní dopravy mimo město dojde k  výraznému zvýšení faktoru pohody obyvatel, snížení hlučnosti a  imisí a  zvýšení bezpečnosti a  plynulosti provozu. Návrh stavby není v  rozporu s  obecnými požadavky na výstavbu. Směrové, výškové i  šířkové uspořádání navržené komunikace a  nová konstrukce vozovky zaručuje splnění požadovaných užitných i funkčních vlastností stavby.

STRUČNÝ POPIS PROJEKTU

Předmětná část přeložky silnice I/19 kolem Chýnova prochází oblastí převážně zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Trasa předmětné části přeložky silnice I/19 v délce 3550 metrů je vedena volnou krajinou zvlněného rázu Českomoravské vysočiny s dobrými podmínkami pro odvedení vody ze silničního pozemku pomocí otevřených příkopů do přilehlých vodních toků (Chýnovský potok, Brodský potok a Záhostický potok).

Stanovisko EIADokumentace EIAURSPVZZSUP
06/1999 Ano 03/2009 08/2020 11/2017 09/2020 Předpoklad 2022

Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu


DATA O STAVBĚ

  • Okres: Tábor
  • Druh stavby: novostavba
  • Stav stavby: dokončen
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Předpokládaná cena stavby: 316 528 042 Kč (s DPH)
  • Délka stavby: 3550 m
  • Počet křížení a křižovatek: 0
  • Počet mostů: 2
    • podchody pro pěší: 2
  • Protihlukové stěny: 2
  • Opěrné zdi: 0
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • přeložka II/409: 820 + 245 m
    • přeložka III/01915: 427 m
  • Zpracovatel SP:
  • Zpracovatel DUR: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel DSP: Pragoprojekt, a.s.
  • Zpracovatel PDPS: Pragoprojekt, a.s.
Přeložky inženýrských sítí
  • vodohospodářské objekty: 8
  • objekty elektro: 8
  • trubní vedení: 4