Zahájení stavby se uskutečnilo 29. 9. 2020. Stavba byla slavnostně zprovozněna 10. 10. 2022. Dokončovací práce budou probíhaly do 04/2023
Jihočeský kraj v rámci přípravy bezodkladně připravil a schválil majetkoprávní vypořádání nemovitostí v jeho vlastnictví dotčených stavbou včetně souvisejících změn v silniční síti.
Současný průtah silnice I/19 Chýnovem představuje dopravní závadu. Přeložka silnice mimo obec odstraňuje závadný průběh trasy z hlediska směrových i sklonových parametrů v centrální části města. V zimních měsících při zhoršené sjízdnosti je nyní častou příčinou komplikací v plynulosti dopravy stoupání z údolí Chýnovského potoka směrem na Pelhřimov.
Současný průtah silnice I/19 Chýnovem je tedy dopravně (i z hlediska vlivu na životní prostředí) značně nevyhovující. Směrové i výškové parametry současné silnice I/19 jsou nepříznivé. Vyloučením tranzitní dopravy mimo město dojde k výraznému zvýšení faktoru pohody obyvatel, snížení hlučnosti a imisí a zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Návrh stavby není v rozporu s obecnými požadavky na výstavbu. Směrové, výškové i šířkové uspořádání navržené komunikace a nová konstrukce vozovky zaručuje splnění požadovaných užitných i funkčních vlastností stavby.
Předmětná část přeložky silnice I/19 kolem Chýnova prochází oblastí převážně zemědělského charakteru po doposud zemědělsky využívaných pozemcích. Trasa předmětné části přeložky silnice I/19 v délce 3550 metrů je vedena volnou krajinou zvlněného rázu Českomoravské vysočiny s dobrými podmínkami pro odvedení vody ze silničního pozemku pomocí otevřených příkopů do přilehlých vodních toků (Chýnovský potok, Brodský potok a Záhostický potok).
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA06/1999 | Dokumentace EIAAno | UR03/2009 | SP08/2020 | VZ11/2017 | ZS09/2020 | UPPředpoklad 2022 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu