Prodloužení SP (stavební povolení) do 31. 8. 2022. Výkupy pozemků v trvalém záboru jsou kompletně provedeny. Pro stavbu proběhl opakovaný proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). V 11/2018 bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA. V 04/2019 získalo ŘSD na tento úsek pravomocné rozhodnutí o výjimce ze zákona o ochraně přírody a krajiny. V právní moci jsou všechna potřebná SP (kromě vodoprávního rozhodnutí pro SO 320). V rámci přípravy PPP projektu se procesuje změna stavby před dokončením spočívající ve změně způsobu propojení D4 a I/19. SP na hlavní trasu je již pravomocné. Dne 16. 3. 2020 vydalo MD (ministerstvo dopravy) poslední stavební povolení na tři SO (vodohospodářské objekty). Koncesionářskou smlouvu schválila vláda ČR svým usnesením č. 4 ze dne 4. 1. 2021. Poslanecká sněmovna vyslovila svůj souhlas s finančními závazky obsaženými v návrhu smlouvy dne 9. 2. 2021 svým usnesením č. 1508. Dne 15. 2. 2021 podepsalo MD smlouvu s Koncesionářem, kterým je společnost DIVia D4 s.r.o. (přejmenovaná na „ViaSalis“), založená dodavatelem vybraným v zadávacím řízení. K oficiálnímu zahájení stavby došlo 7. 6. 2021. Od 06/2021 jsou Koncesionářem, resp. jeho stavebním zhotovitelem, realizovány přípravné práce, doplňkové GTP (geotechnický průzkum). Základní vytyčovací síť, archeologické průzkumy a s tím související skrývky ornice, budování zábran proti migraci obojživelníků přes staveniště, hluková a hydrologická měření.
Aktuální informace o průběhu výstavby na www.viasalis.cz
Výstavbou dálnice z Prahy minimálně do křižovatky se silnicí I/20 Nová Hospoda bude zajištěno kvalitní dopravního spojení mezi Prahou a významnými jihočeskými městy (Strakonice, po I/20 Písek a České Budějovice). Umožní se tím také oddělení dálkové a místní obslužné dopravy.
Stávající dvoupruhová silnice I/4 vede v předmětném úseku plánované stavby dálnice D4 mimo zastavěná území. Přesto nynější šířkové a výškové vedení trasy přináší omezení plynulosti jízdy pro řidiče. Průměrná denní intenzita provozu na tomto důležitém silničním tahu přitom přesahuje hranici 11 tisíc vozidel, z nichž značnou část tvoří kamionová doprava. Na trase se vyskytuje několik nevyhovujících úrovňových křížení s ostatními pozemními komunikacemi. Výstavba předmětného úseku D4 tak zásadně přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Vybudování směrově rozdělené čtyřpruhové komunikace umožní řidičům bezpečnější předjíždění. Odstraní se tak riziko případného střetu s protijedoucím vozidlem.
Stavba na začátku úpravy navazuje na předcházející stavbu dálnice D4 v úseku Milín–Lety. Navržená dálnice je vedena v trase stávající silnice I/4 (na začátku úpravy) a na konci úpravy je v souběhu vpravo se stávající silnicí I/4. Na konci úpravy je niveleta dálnice D4 a stávající niveleta silnice I/4 přibližně na stejné výškové úrovni, s ohledem na možnost zajištění provizorního ukončení stavby a provizorního napojení na stávající silnici.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA11/2018 | Dokumentace EIAAno | UR03/2007 | SP09/2011 | VZ05/2018 | ZS06/2021 | UPPředpoklad 2024 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu