Jihočeský kraj po předchozím dopravně inženýrském posouzení variantního řešení podjezdu pod železničním nádražím zadal v prosinci roku 2021 studii proveditelnosti. Cílem studie bylo podrobné prověření technicky, dopravně a urbanisticky nejvýhodnější varianty vedení podjezdu (tunelu) pod železničním nádražím v Českých Budějovicích. Součásti studie proveditelnosti bylo i prověření vlivu záměru na městskou strukturu a urbanistické vazby v území, a to i s ohledem na předpokládaný rozvoj východní části města České Budějovice. Pro preferovanou variantu byly zpracovány vizualizace, které prověřily jak vliv na městské prostředí (uliční profil), tak i dálkové pohledy ovlivňují městské horizonty. Studie byla dokončena v polovině roku 2022. V roce 2023 byla podepsána smlouva s projektantem pro zpracování dokumentace pro společné povolení. Projektová dokumentace je dokončena a bylo požádáno o povolení záměru. Stavební realizace se předpokládá v letech 2026 - 2031 v koordinaci se stavbou podchodu pod železničním nádražím, jehož investorem je Správa železnic.
Přeložka silnici II/156 a II/157 se ve 3. etapě soustředí na řešení podjezdu pod železničním nádražím a napojení této přeložky na ostatní komunikační síť. Je součástí rozsáhlého projektu, který má za úkol odlehčit přetíženým komunikacím v centru města a křižovatkám v Českých Budějovicích, propojit okruhy a zajistit kapacitní napojení na dálnici D3, jejíž dostavba je nezbytná pro správné fungování celého okruhu. Základním cílem projektu je propojit centrum města a zanádražní komunikaci mimo přetížený železniční viadukt na křižovatce Nádražní a Rudolfovské ulice.
Stanovisko EIA | Dokumentace EIA | UR | SP | VZ | ZS | UP |
---|---|---|---|---|---|---|
Stanovisko EIA2022 | Dokumentace EIA | UR2025 | SP2025 | VZ2025 | ZS2026 | UP2031 |
Význam zkratek: UR: Vydání územního rozhodnutí, SP: Vydání stavebního povolení, VZ: Vyhlášení výběrového řízení, ZS: zahájení výstavby, UP: Uvedení do provozu